GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

kada ce mi netko uspjeti objasniti realne razloge za takve tlakove i ja cu moje tako pumpati.

A posto se tako brzo nece dogoditi na sigurnom sam!
Citiranje mi nije imalo provokaciju kao cilj, nego čuti malo znanja i pokreniti konkretan razgovor.
S obzirom na to kako si se uzbudia kad sam reka da vozim sa tlakovima u rasponima 2.3-2.4, živo me zanimalo što će obe strane imati za reći.
 
Citiranje mi nije imalo provokaciju kao cilj, nego čuti malo znanja i pokreniti konkretan razgovor.
S obzirom na to kako si se uzbudia kad sam reka da vozim sa tlakovima u rasponima 2.3-2.4, živo me zanimalo što će obe strane imati za reći.
po meni su ti tlakovi i filozofija oko istih za jednog normalnog vozaca potpuno besmisleni!
Te price kako se guma brze grije bolje drzi ... blablabla.... .su price za malu djecu!

a pogotovo one storiJe kako se gume pregrijavaju .... e tek to bih volio vidjeti uzivo kako zadnja na "ispucavanju" iz zavoja zbog pregrijanosti proklizava ...

Znaci ako ti proizvodzac guma zada neki potreban tlak onda se tako i pumpa i vozi. izmisljati toplu vodu nema smisla.
 
Sto ce @kronik reci na ove tlakove?

neznam što će on reći a iskreno i ne zanima me pretjerano jer vozim ono što mi paše - za mnoge vozim previsoke tlakove
mada recimo plominku sam lani par puta peglao sa frendom (isti motor kao moj), njegova zadnja na hladno pumpana 0.9 i nije mi bježao a trošila mu se puno brže (moja 1.8)

onda s druge strane, svaki put kad sretnem onog slovenca na grobniku dobijem prodiku da danas ne postoji prenizak tlak samo previsok - poštujem mišljene jer čovjek je brz i kuži se, možda je moj problem što mislim da nisam toliko brz, neznam...
doduše sa današnjim gumama ove klase, ako trajnost nije bitna, čovjek je u pravu, tehnologija je daleko otišla
gume od prije 15 godina i danas su nebo i zemlja
 
po meni su ti tlakovi i filozofija oko istih za jednog normalnog vozaca potpuno besmisleni!
Te price kako se guma brze grije bolje drzi ... blablabla.... .su price za malu djecu!

a pogotovo one storiJe kako se gume pregrijavaju .... e tek to bih volio vidjeti uzivo kako zadnja na "ispucavanju" iz zavoja zbog pregrijanosti proklizava ...

Znaci ako ti proizvodzac guma zada neki potreban tlak onda se tako i pumpa i vozi. izmisljati toplu vodu nema smisla.

pa baš ako hoćemo, pao sam jednom baš zbog prenapumpane gume, doduše davno i na pisti, jednostavno 7 krugova mrcvarenja na grobniku joj je očito bilo dosta, poplavila je sva

em sam se slomio em sam cijeli dan slušao kako samo idiot napumpa zadnju na 1.6 i onda vozi takav tempo :mrgreen:
da je bila 0.9 nebi morao kupovati novo odijelo ali kažu da se svaka škola plaća :mrgreen:
 
A ne znam, ja ne vozim sportski, samo normalno po prometnicama i onda sam očito najveći idiot ovdje 2,5/2,9
 
pa baš ako hoćemo, pao sam jednom baš zbog prenapumpane gume, doduše davno i na pisti, jednostavno 7 krugova mrcvarenja na grobniku joj je očito bilo dosta, poplavila je sva

em sam se slomio em sam cijeli dan slušao kako samo idiot napumpa zadnju na 1.6 i onda vozi takav tempo :mrgreen:
da je bila 0.9 nebi morao kupovati novo odijelo ali kažu da se svaka škola plaća :mrgreen:
Svaka guma ce ti poplaviti Ako se naglo ohladi ….

S ostalo necu komentirati jer Sta ja o voznji motora znam …
 
  • Like
Reactions: leCo
A ne znam, ja ne vozim sportski, samo normalno po prometnicama i onda sam očito najveći idiot ovdje 2,5/2,9
Nisi jer za te preniske tlakove nema smisla.
To jedino rejseri trebaju
 
  • Haha
Reactions: leCo
kada ce mi netko uspjeti objasniti realne razloge za takve tlakove i ja cu moje tako pumpati.

A posto se tako brzo nece dogoditi na sigurnom sam!

gume ove klase se realno bolje ponašaju blago podpumpane
pretežno se radi o gumama u tzv ntec tehnologiji, znači ojačanih bočnica, slično ajmo reći kao runflat gume kod auta

normalne cestovne gume nisam nikad vozio podpumpane, uvijek tlak P2.4/Z2.8 ili 2.5/2.9.
gume iz racing street ili race klase su jednostavno napravljene u cilju da se voze na nižim tlakovima
supercorsa, d212 i sl.

po osjećaju u vožnji koji je doduše subjektivan, bolje se ponašaju tako
šta kaže struka - pa podpumpana guma se lakše deformira te u nagibu ostvaruje veću dodirnu površinu sa asfaltom, vrlo jednostavno
gubiš na trajnosti, dobivaš na gripu

nisu sve gume za to i općenito smatram opasnim kad se normalne cestovne gume tako voze (ispumpane)

ja sam imao dugu pauzu (skoro 10 godina) od R motora i piste i one gume onda i ove gume sada su nebo i zemlja
prije 10-15 god podpumpana guma tipa d209, d210, stare supercorse sc/sp/bsb su realno bile opasne ako tempo nebi bio žestok
danas te gume (aktualne generacije) - mislim da blago podpumpane su puno više user friendly nego nekad, neznam, to je moj osobni dojam, čak i u gradu drže okej

s druge strane početniku nikako nebi preporučio da experimentira sa time
ja sam na motoru bez pauze već 17 godina, već skoro 10 su mi motori i posao i ajmo reći znam reagirati u određenim situacija, što možda netko random tko ovo čita neće dobro shvatiti ako nema dovoljno iskustva
 
  • Like
Reactions: Sokol89 and Luke
cestovne gume sam uvijek vozio na tlakovima koje preporuča proizvođač motora/guma (m7rr, sve sport touring itd i ponašale su mi se sasvim okej)

s druge strane, recimo na stranicama od dunlopa, i sam proizvođač navodi optimalne tlakove za recimo d212 a oni su daleko ispod ovih tvorničkih
čim kod gume stoji napomena sa tablicom tlakova, sa i bez grijača, to nije guma za svakoga i pretežno je orijentirana pisti a tu vrijede neka druga pravila nego na cesti
 
  • Like
Reactions: Luke
znatiželja je ubila mačku, al ne mogu izdržat a da ne pitan :mrgreen: sve to stoji u teoriji sa većom dodirnom površinom, više trenja više grijanja, trošenja i više gripa, al kako se guma na 0,9 ponaša na cesti uopće u odnosu na "normalni" tlak, kolko motor "pliva" i kolko teže pada u nagib? po logici sa nižim tlakom je osim veće dodirne površine i profil "tup" u odnosu na veći tlak? (pita neko ko se vozi na touring gumama i preporučenim tlakovima, uz dužno poštovanje svima :mrgreen:)
 
  • Like
Reactions: Luke
znatiželja je ubila mačku, al ne mogu izdržat a da ne pitan :mrgreen: sve to stoji u teoriji sa većom dodirnom površinom, više trenja više grijanja, trošenja i više gripa, al kako se guma na 0,9 ponaša na cesti uopće u odnosu na "normalni" tlak, kolko motor "pliva" i kolko teže pada u nagib? po logici sa nižim tlakom je osim veće dodirne površine i profil "tup" u odnosu na veći tlak? (pita neko ko se vozi na touring gumama i preporučenim tlakovima, uz dužno poštovanje svima :mrgreen:)

to pitanje ćeš morati postaviti ovima koji su to probali
ja se držim do 1.6 ispod ne idem :mrgreen:
općenito moj neki stav je da sa niskim tlakova se može experimentirati samo kod guma koje su zamišljene da se tako voze
sport touring gumu voziš 2.5 i 2.9 i to je to
 
  • Like
Reactions: Luke
Ovo su preporučeni tlakovi za Mitas.
 

Attachments

  • Screenshot_20230612-235038_Drive.jpg
    Screenshot_20230612-235038_Drive.jpg
    700.9 KB · Views: 0
  • Like
Reactions: Dene and biker4life
znatiželja je ubila mačku, al ne mogu izdržat a da ne pitan :mrgreen: sve to stoji u teoriji sa većom dodirnom površinom, više trenja više grijanja, trošenja i više gripa, al kako se guma na 0,9 ponaša na cesti uopće u odnosu na "normalni" tlak, kolko motor "pliva" i kolko teže pada u nagib? po logici sa nižim tlakom je osim veće dodirne površine i profil "tup" u odnosu na veći tlak? (pita neko ko se vozi na touring gumama i preporučenim tlakovima, uz dužno poštovanje svima :mrgreen:)

Stvar je u tome da se ta ispuhana guma malo napuse porastom temperature gume. Pa onda to i nije toliko “zvakasto” u odnosu na hladno.
Ja ne filozofiram puno sa tim pumpanjem -
2.5/2.9 i zdravo.
Ima i ona “filozofija” gdje se mjeri za koliko ti pritisak u gumi skoci kada je ugrijes - optimum je 0,3 bara, pa se onda igras sa pritiscima na hladno kako bi na vruce bio na tih 0,3 bar porasta.
Meni licno je to sve peglativno - preporuceni pritisak i vozi. Nisam racer ali nisam ni spor, tako napumpane gume me nisu nikad iznenadile ili ugrozile.

Da odem na stazu slusao bi savjete iskusnih, jer o tim kombinacijama blage veze nemam :mrgreen:
 
Last edited:
znatiželja je ubila mačku, al ne mogu izdržat a da ne pitan :mrgreen: sve to stoji u teoriji sa većom dodirnom površinom, više trenja više grijanja, trošenja i više gripa, al kako se guma na 0,9 ponaša na cesti uopće u odnosu na "normalni" tlak, kolko motor "pliva" i kolko teže pada u nagib? po logici sa nižim tlakom je osim veće dodirne površine i profil "tup" u odnosu na veći tlak? (pita neko ko se vozi na touring gumama i preporučenim tlakovima, uz dužno poštovanje svima :mrgreen:)
Slickovi i njima slicne gume i Jesu kontruirane za tako niske tlakove!
To sto biker4life pise nije za tipicno cestovne gume bilo da je rijec o hypersport/supersport/sporttouring ili Touring gumi. I sa time unosi pomutnju kod manje iskusnih clanova foruma. Cestovne gume na tako niskim tlakovima su neupotrebljive i preopasne.

Sami proizvodzaci gume sa nebrojenim odvozenim testnim km-ovima i decenijskim iskustvom o pmeumaticima znaju manje od lokalnih forumskih rejsera- razmislite i o tome! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
 
  • Like
Reactions: leCo
Slickovi i njima slicne gume i Jesu kontruirane za tako niske tlakove!
To sto biker4life pise nije za tipicno cestovne gume bilo da je rijec o hypersport/supersport/sporttouring ili Touring gumi. I sa time unosi pomutnju kod manje iskusnih clanova foruma. Cestovne gume na tako niskim tlakovima su neupotrebljive i preopasne.

Sami proizvodzaci gume sa nebrojenim odvozenim testnim km-ovima i decenijskim iskustvom o pmeumaticima znaju manje od lokalnih forumskih rejsera- razmislite i o tome! 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Gori poviše imaš tablicu od proizvođača.
 
  • Like
Reactions: diesel power