frky-mcf
Well-known member
Pripreme za put po Skandinaviji do Nordkappa i natrag, započele su godinu dana unatrag. Trebalo je detaljno isplanirati kompletan Low Budget put u 18 dana sa sportskim motorom starim 14 godina.
Zima 2020.g.
Kawasaki ZZR 1400 iz 2007. Godine; kojeg zovem od milja Catfish ili som (riba), zbog prednje maske nalik na soma. Družimo se zajedno od prvog dana. Znači prvi i jedini vlasnik. Trenutno stanje na satu: 75 000 km i spreman je za prvi veliki servis prije puta od skoro 10 000 km do Nordkappa i natrag. Prije toga smo poharali više od pol Europe a malo i izvan zemljopisnih granica.
Mr. Knight : Čovjek koji piše ovaj putopis, Moto Solo Traveler.
Znači, nakon opsežnog servisa polako nadopunjujemo opremu koja nedostaje za ovakvu avanturu. Zamišljeno je, zbog smanjenja troškova a i zbog mogućnosti da se to može legalno, dio puta prespavati pod vedrim nebom u šatoru. Uz šator dolaze i ostali rekviziti za kampiranje u divljini pa tako nabavljam i rasklopni stolac,te komplet opremu za kuhanje. Naravno, najveći problem bio je prostor gdje i kamo to sve spakirati na motor. Dobrom organizacijom sam sve na kraju uspio posložiti i pripremiti za put. Nova ideja ove godine, bila je da umjesto fotkanja, putovanje zabilježim u video obliku, znači kamerom i da nakon svakog dana prenesem video na yt kanal. Današnja tehnologija omogućuje editiranje preko mobitela, tako da nisam trebao vući sa sobom laptop i ostale rekvizite koji zauzimaju dragocjeni prostor na motoru.
Čitajući ostale putopise po Norveškoj, prema kojima se navodi visok životni standard i paprene cijene (naročito za hranu), odlučujem se za svoju hranu i vojnički CSO sistem ili ti: Cjelodnevni suhi obrok. Doduše nije baš da je bio sasvim suhi, jer sam se dobro naoružao gotovim jelima iz konzerve koje je samo trebalo malo podgrijati na plinskom plameniku uz malo vode. Situacija oko Korone zahtijevala je i određenu dokumentaciju oko toga. Tako smo i to riješili u cilju izbjegavanja dodatnih troškova i nepotrebnih čekanja ili ti karantena.
DAN 1. Čakovec – Dresden 780 km
Nedjelja 4.7.2021. Plan je izguslati čim više autoputa, prevaliti čim više kilometara i u jednom danu čim prije doći od točke A do točke B poštivajući sve zakonske regulative. Takav plan vrijedi samo u jednom smjeru. Znači do Nordkappa. Povratna ruta zamišljena je u malo ležernijem tonu uz norvešku obalu sa puno zavojitih cesta i prekrasne prirode.
Cijelokupni put nas vodi kroz sljedeće države: Slovenija, Mađarska, Slovačka, Češka, Njemačka,Danska,Švedska,Finska,Norveška i ukupno je ispalo 9945 km.
Polako krećemo iz oblačnog Čakovca u 6:00h prema Sloveniji. Navika veli da nakon 250 km počnem tražiti benzin. To me eto zadesilo u Mađarskoj. Godinama se trudim da Somu pružim najbolje premium gorivo prema uputama proizvođača na spremniku benzina. To podrazumijeva sve od 95 oktana na više, osim ako se jako približim kraju a benzinska pod nosom kao i u ovom slučaju. Tada točim što se nudi. Ovdje se nažalost nudila najgora varijanta sa 10% etanola. Srećom pa moj proždrljivi Som sve to spremno proguta i vožnju nastavljamo dalje prema Slovačkoj i Bratislavi. Prije slovačke granice zaustavljamo se na odmorištu u 9:46h jer nas želudac već na veliko zove. Samo kava nije bila dovoljna prije puta, pa tako na odmorištu vadim prvi narezak u konzervi i tost. Bit će dovoljno za nastavak puta.
Autocesta nas dalje vodi prema Češkoj i Pragu. Fantastičan grad po nadimku: Grad iz Bajke. Prag ima 1.5 milijuna stanovnika i relativno gust promet. U tom gradu sam bio više puta tako da ga ovaj put samo zaobilazim i nastavljam dalje prema Njemačkoj.
Nažalost, na autoputu se dogodio lančani sudar sa smrtnim posljedicama i cesta je zatvorena do završetka očevida. Čekam zajedno sa ostalim motoristicama i motoristima. Razgovaramo, na ne baš najkvalitetnijem engleskom i zajedno kratimo vrijeme do ponovnog otvaranja autoceste. Konačno otvaraju jednu traku i propuštaju promet. Slike su jezive. Brzo pokušavam zaboraviti viđeno i koncentrirati se na nadoknađivanje vremena. Konačno, Njemačka! Još malo i približavamo se Dresdenu. Grad je to koji je u 2. sv. ratu bio razrušen od bombardiranja gotovo do temelja. Danas broji gotovo 1.2 milijuna stanovnika i sa sutrašnjim danom moja nova destinacija za posjetu. No prije toga dolazimo u predgrađe u Hotel Adler gdje imamo ujedno i rezervirano noćenje. Dočekuje nas ljubazan recepcioner te nam pokazuje prekrasno namještenu sobu sa vlastitom kupaonom. U sklopu hotela nalazi se i veliko dvorište sa parkiralištem i montažnim bazenom na kojem sam prethodno parkirao Soma.
Prvo skidanje bisaga i kompletne opreme na putu te unos u hotelsku sobu. Srećom pa nije negdje visoko na katu. Trebalo je putem i nešto snimiti kamerom za prvi dan pa tako snimam sve što mi se čini zanimljivim. Nakon tuširanja i ribe iz konzerve prelazim na editiranje videa. Nikad se prije nisam bavio time pa još nisam točno znao u što se upuštam i na čemu moram proraditi za kvalitetan uradak.
Obično sam ranoranioc i za mene je znastvena fantastika ostati malo duže budan. No dogodilo se nešto neuobičajeno u tom Dresdenu i tako zaokupiran montažom videa ostajem budan do ponoći. Svjestan da sljedeći dan nemam puno za odvoziti ( samo 180 km do Berlina), nastavljam s uplodanjem na YT kanal. Brzina interneta nije baš najsjajnija pa ostavljam mobitel da loda do jutra a ja na spavanje.
Video prvog dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:
DAN 1:
Mr Knight ZZR 1400 Adventure: https://youtube.com/user/frkymcf
Ako vam se sviđa ne zaboravite lajkati i Subscribati se na kanal. HVALA 😊 Nastavak slijedi.
Zima 2020.g.
Kawasaki ZZR 1400 iz 2007. Godine; kojeg zovem od milja Catfish ili som (riba), zbog prednje maske nalik na soma. Družimo se zajedno od prvog dana. Znači prvi i jedini vlasnik. Trenutno stanje na satu: 75 000 km i spreman je za prvi veliki servis prije puta od skoro 10 000 km do Nordkappa i natrag. Prije toga smo poharali više od pol Europe a malo i izvan zemljopisnih granica.
Mr. Knight : Čovjek koji piše ovaj putopis, Moto Solo Traveler.
Znači, nakon opsežnog servisa polako nadopunjujemo opremu koja nedostaje za ovakvu avanturu. Zamišljeno je, zbog smanjenja troškova a i zbog mogućnosti da se to može legalno, dio puta prespavati pod vedrim nebom u šatoru. Uz šator dolaze i ostali rekviziti za kampiranje u divljini pa tako nabavljam i rasklopni stolac,te komplet opremu za kuhanje. Naravno, najveći problem bio je prostor gdje i kamo to sve spakirati na motor. Dobrom organizacijom sam sve na kraju uspio posložiti i pripremiti za put. Nova ideja ove godine, bila je da umjesto fotkanja, putovanje zabilježim u video obliku, znači kamerom i da nakon svakog dana prenesem video na yt kanal. Današnja tehnologija omogućuje editiranje preko mobitela, tako da nisam trebao vući sa sobom laptop i ostale rekvizite koji zauzimaju dragocjeni prostor na motoru.
Čitajući ostale putopise po Norveškoj, prema kojima se navodi visok životni standard i paprene cijene (naročito za hranu), odlučujem se za svoju hranu i vojnički CSO sistem ili ti: Cjelodnevni suhi obrok. Doduše nije baš da je bio sasvim suhi, jer sam se dobro naoružao gotovim jelima iz konzerve koje je samo trebalo malo podgrijati na plinskom plameniku uz malo vode. Situacija oko Korone zahtijevala je i određenu dokumentaciju oko toga. Tako smo i to riješili u cilju izbjegavanja dodatnih troškova i nepotrebnih čekanja ili ti karantena.
DAN 1. Čakovec – Dresden 780 km
Nedjelja 4.7.2021. Plan je izguslati čim više autoputa, prevaliti čim više kilometara i u jednom danu čim prije doći od točke A do točke B poštivajući sve zakonske regulative. Takav plan vrijedi samo u jednom smjeru. Znači do Nordkappa. Povratna ruta zamišljena je u malo ležernijem tonu uz norvešku obalu sa puno zavojitih cesta i prekrasne prirode.
Cijelokupni put nas vodi kroz sljedeće države: Slovenija, Mađarska, Slovačka, Češka, Njemačka,Danska,Švedska,Finska,Norveška i ukupno je ispalo 9945 km.
Polako krećemo iz oblačnog Čakovca u 6:00h prema Sloveniji. Navika veli da nakon 250 km počnem tražiti benzin. To me eto zadesilo u Mađarskoj. Godinama se trudim da Somu pružim najbolje premium gorivo prema uputama proizvođača na spremniku benzina. To podrazumijeva sve od 95 oktana na više, osim ako se jako približim kraju a benzinska pod nosom kao i u ovom slučaju. Tada točim što se nudi. Ovdje se nažalost nudila najgora varijanta sa 10% etanola. Srećom pa moj proždrljivi Som sve to spremno proguta i vožnju nastavljamo dalje prema Slovačkoj i Bratislavi. Prije slovačke granice zaustavljamo se na odmorištu u 9:46h jer nas želudac već na veliko zove. Samo kava nije bila dovoljna prije puta, pa tako na odmorištu vadim prvi narezak u konzervi i tost. Bit će dovoljno za nastavak puta.
Autocesta nas dalje vodi prema Češkoj i Pragu. Fantastičan grad po nadimku: Grad iz Bajke. Prag ima 1.5 milijuna stanovnika i relativno gust promet. U tom gradu sam bio više puta tako da ga ovaj put samo zaobilazim i nastavljam dalje prema Njemačkoj.
Nažalost, na autoputu se dogodio lančani sudar sa smrtnim posljedicama i cesta je zatvorena do završetka očevida. Čekam zajedno sa ostalim motoristicama i motoristima. Razgovaramo, na ne baš najkvalitetnijem engleskom i zajedno kratimo vrijeme do ponovnog otvaranja autoceste. Konačno otvaraju jednu traku i propuštaju promet. Slike su jezive. Brzo pokušavam zaboraviti viđeno i koncentrirati se na nadoknađivanje vremena. Konačno, Njemačka! Još malo i približavamo se Dresdenu. Grad je to koji je u 2. sv. ratu bio razrušen od bombardiranja gotovo do temelja. Danas broji gotovo 1.2 milijuna stanovnika i sa sutrašnjim danom moja nova destinacija za posjetu. No prije toga dolazimo u predgrađe u Hotel Adler gdje imamo ujedno i rezervirano noćenje. Dočekuje nas ljubazan recepcioner te nam pokazuje prekrasno namještenu sobu sa vlastitom kupaonom. U sklopu hotela nalazi se i veliko dvorište sa parkiralištem i montažnim bazenom na kojem sam prethodno parkirao Soma.
Prvo skidanje bisaga i kompletne opreme na putu te unos u hotelsku sobu. Srećom pa nije negdje visoko na katu. Trebalo je putem i nešto snimiti kamerom za prvi dan pa tako snimam sve što mi se čini zanimljivim. Nakon tuširanja i ribe iz konzerve prelazim na editiranje videa. Nikad se prije nisam bavio time pa još nisam točno znao u što se upuštam i na čemu moram proraditi za kvalitetan uradak.
Obično sam ranoranioc i za mene je znastvena fantastika ostati malo duže budan. No dogodilo se nešto neuobičajeno u tom Dresdenu i tako zaokupiran montažom videa ostajem budan do ponoći. Svjestan da sljedeći dan nemam puno za odvoziti ( samo 180 km do Berlina), nastavljam s uplodanjem na YT kanal. Brzina interneta nije baš najsjajnija pa ostavljam mobitel da loda do jutra a ja na spavanje.
Video prvog dana i kompletnog putovanja možete pogledati i na mom yt kanalu na sljedećim linkovima:
DAN 1:
Mr Knight ZZR 1400 Adventure: https://youtube.com/user/frkymcf
Ako vam se sviđa ne zaboravite lajkati i Subscribati se na kanal. HVALA 😊 Nastavak slijedi.