Usporedba starog (manjeg i hrapavog) sica i novijeg (veceg i pola glatkog pola hrapavog) na starom tipu Runnera (svi modeli do '06.):
Na SP-u nakon redizajna ('02+), a i na VXR-ovima (stari tip, ali osim prve linije 180 VXR) je glatka povrsina sica, ali samo vozacev dio. Dobro je, lako se odrzava i lakse cisti, ali u slucaju voznje po kisi + ako su u điru neke vodonepropusne hlace, zna biti malo klisko. No opet, ipak nismo ni mi vozaci od 5 kg, mozda je malo sklisko, no covjek se brzo navikne. Tako i tako po kisi treba biti extra pazljiv. S druge strane, suvozacev dio je hrapav, i zna ga biti zeznuto cistiti, pogotovo zimi, posto nesto prljavstine s ceste (cak i s blatobranom) zna zavrsiti tamo. Manje je sklizak, dapace, gotovo i nije sklizak, ali se je teze namjestati po zavojima (no neznatno).
Mislim da je ovo dobar primjer, posto se na istom vozilu prije redizajna koristio hrapav sic. Evo neke dojmove cu sada napisati.
Na istom sam tipu vozila (i na SP-u i na VXR-u) imao priliku probati i stari tip sica (informativno - ugrađivao se na Runnere prije '02. - znaci FX/R, prva linija SP-a 125ccm i 180ccm i VXR 180, te svi 50ccm prije '02.), ne puno ali nekih cca. 600-700 km. Evo sto sam zamjetio: Uglavnom, taj stari tip sica na Runnerima je dosta drukciji i vise "sportskiji", te je preskucen vrlo hrapavom povrsinom. Nije lose, no tesko ga je obrisati u slucaju da je vozilo bilo parkirano na kisi, sto znaci da ce se vozac vjerovatno smociti ukoliko nema vodonepropusne hlace. Ukoliko ih ima, mislim da je to najbolja every-day kombinacija za zimu. Nije sklisko, taman je + tu je i zastita od vode. Po suhome + hrapave hlace nesto se teze namjestati pri voznji 110%, inace za every-day voznju plus ide hrapavom modelu, uz malu napomenu. Na specificno ovom tipu sica (stari tip za Runnera) ipak za voznju u dvoje preporucam novi. Zasto? Odgovor je jednostavan. Runner je vrlo kompaktan skuter, a stari sic je vrlo mali, pa zaista zna biti tijesno, pogotovo ako dvojica malo krupnijih sjede na skuteru - netko ce morati 20ak % sjediti na zadnjem kraju, sto je vrlo neudobno.
Rezime: Hrapavi ili nehrapavi - mislim da i nije neka razlika, sve su to nijanse. U voznji na nož mozda mi je mrvicu bolji glatki (vjerovatno ce se neki iznenaditi), jer se lakse namjestati/premjestati, no mozda je samo stvar navike. Inace, normalno da takva voznja trazi i dosta tjelesnog napora ako se ide na izvlacenje maximuma iz vozila, pa mislim da je klizanje uobicajena nuspojava koja ce se nesto manje (ali ipak da) osjetiti i na hrapavom sicu.
Za zimu/kisu - hrapavi + vodonepropusne hlace.
Da dodam:
- Dali je za teze vozace hrapavi sic mozda bolji izbor? Mislim da jest.
- Dali hrapavi sic bolje prenosi informacije sa ceste? Nesto sitno da, ali zanemarivo.
- Koji je udobniji? Noviji model, znaci glatki.
Ako vas jos sto zanima, pitajte!