GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

BareJr said:
Al ga kompliciraš bespotrebno.. Supercorsa SC je legalna guma za cestu  i točka... Slickovi nisu i imaju oznaku "not for higway use"... Sve ostalo je nepotrebno teoretiziranje...

Not for highway use nema nikakve veze sa time jeli neka guma road legal ili ne... nego da nije predviđena za duža zadržavanja na velikim brzinama (250 km/h +), ispravite me ako griješim.

Razne "racing-street" gume sa homologacijom imaju tu oznaku.
 
Sredju said:
A na kojoj je ulici dozvoljeno preko 250 km/h.
omg.
Znaci, diablo superbike ne smijes peglati po stazi preko 250 km/h.

"NHS

The abbreviation for "Not for Highway service". Motorcycle tyres with this marking are only for racing or off road purposes cannot be used on public roads."


http://www.totalmotorcycle.com/photos/tire-tyre-guide/Tire-TyreTech.htm

Na autobahnu... :mrgreen:

Ovo mi izgleda kao neka američka stranica. :misli:

Moje supercorse (bsb) su imale tu oznaku, ali i DOT, i Pirelli ih je klasificirao kao "road legal" ("Racetrack performance delivered with a fully street legal tyre"). Možda se u međuvremenu nešto promjenilo, već neko vrijeme ne vozim na takvim gumama.

Čekamo Matka da se oglasi. :mrgreen:
 
Na stazi ne peljas satima po ravnom 250 kmh.  Niti na jednoj stazi nisi konstantno na toj brzini. Kompliciras. Stavi gume koje ti mislis da ces najbolje iskoristit sa gustom na siguran nacin.
Il prodaj motor  (y)
 
Modesty40 said:
Na stazi ne peljas satima po ravnom 250 kmh.  Niti na jednoj stazi nisi konstantno na toj brzini. Kompliciras. Stavi gume koje ti mislis da ces najbolje iskoristit sa gustom na siguran nacin.
Il prodaj motor  (y)

Upravo to. Na pisti se nikad duže ne vozi tim brzinama - i ja sam otuda nekako izvukao zaključak da se na to misli. Imao sam BSB smjesu i ne mogu 100% tvrditi ali mislim da sam na njoj imao naznačeno "not for highway use" a imala je i DOT i "E" oznaku... To je bilo pred par sezona i neznam dali je to i dalje tako, sigurno je pak da sve te gume Pirelli deklarira kao road legal...
 
Ja sam misljenja ko i Bare da samo slickovi imaju not for highway use...  Na ostalim sc,  k1, 211, bsb itd nisam to primjetio,  al ni ne razbijam toliku glavu s tim kao ni s dot-om...    :mrgreen:
 
Pa e...  :mrgreen:


Do prije par godina vozili smo se na svakakvim polovnim gumama,  slickovima i razno raznim sranjima i kome je ko sto kenjao...


Sad jel pise ovo il ono na gumi...  Hebo to,  samo gas...  :mrgreen:
 
karadolo46 said:
Ja sam misljenja ko i Bare da samo slickovi imaju not for highway use...  Na ostalim sc,  k1, 211, bsb itd nisam to primjetio,  al ni ne razbijam toliku glavu s tim kao ni s dot-om...    :mrgreen:

Možda sam falia ali iskreno i nisam toliko išao za time... :neznam:


karadolo46 said:
Sad jel pise ovo il ono na gumi...  Hebo to,  samo gas...  :mrgreen:

- kažeš, glavno da je okrugla i da se kotRRlja... :mrgreen:
 
karadolo46 said:
Pa e...  :mrgreen:


Do prije par godina vozili smo se na svakakvim polovnim gumama,  slickovima i razno raznim sranjima i kome je ko sto kenjao...


Sad jel pise ovo il ono na gumi...  Hebo to,  samo gas...  :mrgreen:

Neki se i dalje voze tako a neki glume na novim gp racerima :jesus:
 
Nema me malo zbog obveza i puta , i odma nered  :mrgreen:

Idemo redom

NHS - Not for HighWay Service ( use )

Gume koje imaju ovu oznaku su nelegalne za upotrebu u javnom prometu i generalno radi se o slickovima i jedino oni imaju tu oznaku.
Za to postoje dva razloga. Prvi je nezadovoljavanje zakonske norme, a drugi je pitanje sigurnosti. Zakon o prometu na cestama, odnosno dio tog zakona koji regulira upotrebu i stavljanje u promet guma za sve vrste vozila definira minimalni udio šare u gazečem sloju da bi guma bila legalna za upotrebu. Iz te zakonske regulative , koja je inače ista u svakoj iti malo normalnoj državi na svijetu, proizlazi i potreba da se na proizvodu istakne vidljivo upozorenje po pitanju određenih ograničenja kod upotrebe iste.
Druga , još bitnija stvar u cijeloj priči je vezano za sigurnost. To su trkaće gume. Kao što kod svakog izlaska na stazu vozač potpisuje da vozi na vlastitu odgovornost , tako i kod proizvodnje takvih guma proizvođači imaju na neki način odriješene ruke i ne podležu određenim zakonskim aktima i normama koje proizvod treba zadovoljiti i proći homologaciju.
Samo upozorenje je u određenom smislu znakovito jer ne piše road use nego highway use. O čemu se radi. Kod proizvodnje takvih guma bitno je izvući maksimalan grip i što bolje vozne osobine. Isto kao kod trkačeg motora nitko ne gleda da mašina mora proć 50000 km i da je udoban i slično , nego samo da se izvuću maksimalne performanse.
Kada su slickovi u pitanju , proizvođać guma je siguran u dvije stvari. Pod broj jedan , da će guma biti montirana i odrađeno par treninga ili jedna utrka i da se ona baca. Pod broj dva , da pod bilo kakvim okolnostima guma neće biti izložena maksimalnim brzinama duže od nekoliko minuta. Ne postoji legalna staza na svijetu, radilo se o kružnim utrkama ( Grobnik itd... ) ili cestovnim utrkama ( Isle Of Man TT ) gdje se vozi pod punim gasom duže od nekoliko minuta. Slickovi su, i to malo ljudi zna , deklarirani za max.brzinu do 240 km/h a samo kratkotrajno preko 300 km/h. Isto tako, po pitanju smjese , konstruirani su da dok je jedna strana pod opterećenjem da se druga hladi, jer su ima radne temperature dosta visoke i nerijetko se na utrkama griju nekad čak i preko 100 stupnjeva.
Da zaključim , ovo NHS je i upozorenje da se ta guma ne smije pod nikakvim okolnostima koristiti na auto putu ili cesti gdje je to moguće, duže vrijeme pod punim gasom.
Da se sad ne ponavljam, ali nekoliko puta sam pisao o nosivosti gume koje je deklarirana i vezom sa pritiskom itd... takođe o razlikama u smjesi između cestovnih ( legalnih ) i trkačih guma po pitanju radne temperature i ciklusa grijanje hlađenje, pa se može sve to povezati u jedan pametan zaključak. Takođe, to je razloga zašto sam ja osobno protiv korištenja slickova pod bilo kojim okolnostima na cesti.

Da se sad vratimo na Supercorsu.

Pirelli Diablo Supercorsa SP
- racing street guma , smjesa nešto tvrđa nego SC, ali najbitnija razlika niža radna temperatura gume
Pirelli Diablo Supercorsa SC ( Special Coumpand )
- race gume dostupna u nekoliko smjesa za točno određene uvjete SC0,1,2

I jedna i druga opcija su legalne za cestu. Ovo legalno kod SC opcije je iz dva razloga. Prvo , guma ima minimalni udio šare u gazečem sloju da bi mogla uopće doć u obzir za homologaciju, drugo homologacija je potrebna iz razloga što pojedina natjecanja ( kao što je već netko dobro spomenuo Supersport i Stock 1000 u SBK ) za određene kategorije zahtjeva upotreba legalnih guma, isto kao što ako želiš da motor sudjeluje u SBK mora baza biti ista kao cestovni homologirani motor koji se nalazi u slobodnoj prodaji.

Pirelli Diablo Supercorsa BSB
- posebna serija Diablo Supercorse u čast British Superbika, izvorno napravljena i zamišljena za prodaju isključivo na tržištu Velike Britanije, a kasnije puštena u prodaju svugdje. Ne postoji u više različitih smjesa kao kod SC verzije, nego jedna jedina , takva kakva je kao i kod SP verzije. Od strane Pirelli-a nikada nije iznesen neki podatak o konkretnoj namijeni gume ili upotrebljenoj smjesi ( racing street ili race ) , ali neslužbeno je priča da se radi u biti o starom modelu ( zadnji model nosi oznaku V2 , kao druga generacija ) Supercorse SC2.

 
bimba said:
Nema me malo zbog obveza i puta , i odma nered  :mrgreen:

Idemo redom

NHS - Not for HighWay Service ( use )

Gume koje imaju ovu oznaku su nelegalne za upotrebu u javnom prometu i generalno radi se o slickovima i jedino oni imaju tu oznaku.
Za to postoje dva razloga. Prvi je nezadovoljavanje zakonske norme, a drugi je pitanje sigurnosti. Zakon o prometu na cestama, odnosno dio tog zakona koji regulira upotrebu i stavljanje u promet guma za sve vrste vozila definira minimalni udio šare u gazečem sloju da bi guma bila legalna za upotrebu. Iz te zakonske regulative , koja je inače ista u svakoj iti malo normalnoj državi na svijetu, proizlazi i potreba da se na proizvodu istakne vidljivo upozorenje po pitanju određenih ograničenja kod upotrebe iste.
Druga , još bitnija stvar u cijeloj priči je vezano za sigurnost. To su trkaće gume. Kao što kod svakog izlaska na stazu vozač potpisuje da vozi na vlastitu odgovornost , tako i kod proizvodnje takvih guma proizvođači imaju na neki način odriješene ruke i ne podležu određenim zakonskim aktima i normama koje proizvod treba zadovoljiti i proći homologaciju.
Samo upozorenje je u određenom smislu znakovito jer ne piše road use nego highway use. O čemu se radi. Kod proizvodnje takvih guma bitno je izvući maksimalan grip i što bolje vozne osobine. Isto kao kod trkačeg motora nitko ne gleda da mašina mora proć 50000 km i da je udoban i slično , nego samo da se izvuću maksimalne performanse.
Kada su slickovi u pitanju , proizvođać guma je siguran u dvije stvari. Pod broj jedan , da će guma biti montirana i odrađeno par treninga ili jedna utrka i da se ona baca. Pod broj dva , da pod bilo kakvim okolnostima guma neće biti izložena maksimalnim brzinama duže od nekoliko minuta. Ne postoji legalna staza na svijetu, radilo se o kružnim utrkama ( Grobnik itd... ) ili cestovnim utrkama ( Isle Of Man TT ) gdje se vozi pod punim gasom duže od nekoliko minuta. Slickovi su, i to malo ljudi zna , deklarirani za max.brzinu do 240 km/h a samo kratkotrajno preko 300 km/h. Isto tako, po pitanju smjese , konstruirani su da dok je jedna strana pod opterećenjem da se druga hladi, jer su ima radne temperature dosta visoke i nerijetko se na utrkama griju nekad čak i preko 100 stupnjeva.
Da zaključim , ovo NHS je i upozorenje da se ta guma ne smije pod nikakvim okolnostima koristiti na auto putu ili cesti gdje je to moguće, duže vrijeme pod punim gasom.
Da se sad ne ponavljam, ali nekoliko puta sam pisao o nosivosti gume koje je deklarirana i vezom sa pritiskom itd... takođe o razlikama u smjesi između cestovnih ( legalnih ) i trkačih guma po pitanju radne temperature i ciklusa grijanje hlađenje, pa se može sve to povezati u jedan pametan zaključak. Takođe, to je razloga zašto sam ja osobno protiv korištenja slickova pod bilo kojim okolnostima na cesti.

Da se sad vratimo na Supercorsu.

Pirelli Diablo Supercorsa SP
- racing street guma , smjesa nešto tvrđa nego SC, ali najbitnija razlika niža radna temperatura gume
Pirelli Diablo Supercorsa SC ( Special Coumpand )
- race gume dostupna u nekoliko smjesa za točno određene uvjete SC0,1,2

I jedna i druga opcija su legalne za cestu. Ovo legalno kod SC opcije je iz dva razloga. Prvo , guma ima minimalni udio šare u gazečem sloju da bi mogla uopće doć u obzir za homologaciju, drugo homologacija je potrebna iz razloga što pojedina natjecanja ( kao što je već netko dobro spomenuo Supersport i Stock 1000 u SBK ) za određene kategorije zahtjeva upotreba legalnih guma, isto kao što ako želiš da motor sudjeluje u SBK mora baza biti ista kao cestovni homologirani motor koji se nalazi u slobodnoj prodaji.

Pirelli Diablo Supercorsa BSB
- posebna serija Diablo Supercorse u čast British Superbika, izvorno napravljena i zamišljena za prodaju isključivo na tržištu Velike Britanije, a kasnije puštena u prodaju svugdje. Ne postoji u više različitih smjesa kao kod SC verzije, nego jedna jedina , takva kakva je kao i kod SP verzije. Od strane Pirelli-a nikada nije iznesen neki podatak o konkretnoj namijeni gume ili upotrebljenoj smjesi ( racing street ili race ) , ali neslužbeno je priča da se radi u biti o starom modelu ( zadnji model nosi oznaku V2 , kao druga generacija ) Supercorse SC2.

(y) (y)
 
Miljac_KA said:
Granica kod kupnje nove gume u dućanu je za mene 6 mjeseci.
Ako je starija ja je sigurno NEĆU kupiti.
Uvijek ima drugi dućan gdje imaju mlađe gume pa ću je tamo kupiti.

Dobna granica kod korištenja je 5 godina ako se prije ne podere, ošteti ili pokupi čaval.

Nisam ti mogao prije odgovoriti jer sam bio na putu , a onda me dočekalo dosta zaostataka, ali evo sada sam slobodan.

Kako vidim, nisi zadovoljan sa gumama koje si dobio od mene i na to si se požalio , stavio mene i moju firmu u negativan kontekst.

Prije nego napišem što mislim o tome i dam ti konkretan odgovor želim prvo razjasniti dvije stvari:

- pod broj jedan, svatko bira i odlučuje što će, kada će, i pod kojim uvjetima kupiti za svoj novac i tu se apsolutno slažem sa tobom, ali onda te uvjete, ukoliko izlaze iz onog što je definirano zakonom a i pravilima firme kod koje kupuješ, treba i naglasiti, a ne to se podrazumijeva
- drugo, bez obzira o čemu se radi, svatko ima pravo na svoje mišljenje i svoj stav, i ste strane tvog u ovom slučaju  prihvačam ali se ne slažem sa njim

Dakle, ako očekuješ sa moje strane ispriku ili nešto slično vezano za ovu situaciju , to nečeš dobiti.
Apsolutno nema razloga za to jer nisam napravio ništa loše, dapače dobio si kompletnu uslugu, počevši od prvog kontakta po pitanju savjeta , preporuke, strpljenja, pa tako do same cijene i isporuke, kakvu ćeš rijetko gdje dobiti. Da ne ispadnem arogantan, ne mislim da sam najbolji i najpametniji, ali znam koliko truda ulažem u ovaj posao i ono što je u njegovom opisu, a i u onome što nije u njegovom opisu. I drugo, od krvi sam i mesa, i znam priznati grešku , ispričati se i ispraviti stvar, i to sam i na forumu napravio nekoliko puta, ali u ovom slučaju mi ne pada napamet.

Da se sada vratimo na DOT i gume koje si primio.

Prvo , ako gledamo sa pravne strane , jer vidim da iznosiš određene podatke, stvari stoje ovako:
- kada Dukat napravi jogurt na njega stavi rok upotrebe i do tog datuma svi mi ga kupujemo i pijemo i može legalno biti u prodaji. Kod svih relevantnih proizvođaća guma na svijetu, deklarirane su dvije stavke. Guma je nova i može se prodati kao takva do 5 godina starosti. Rok upotrebe gume je 10 godina od datuma proizvodnje
- na našim stranicama, postoje pravila i uvjeti , u kojima je definirano da mi po redovnim cijenama isporučujemo gume do dvije godine starosti a za sve gume starije od toga je cijena spuštena i navedeno je zbog čega kao i točan datum proizvodnje istih.
- također, na sve upite po pitanju datuma kod kupovine odgovaramo kupcima sa točnim informacijama, na način da kada smo u mogućnosti javimo točan DOT gume na zahtjev , a ukoliko je ogromna gužva i nismo u mogućnosti isto provjeravati, damo gore navedeni podatak.
- ti si dobio gume, mogu pogriješit mjesec dva gore ili dole , ali sredina ili druga polovica prošle godine
- treće, mi na lageru, imamo guma ( različitih modela i dimenzija ) , starosti od 5 godina , pa do mjesec dana. Ne postoje tu teorije urote i zavjere, nego to ovisi o proizvođaću, modelu, potražnji za istom itd.. Tako je kod nas, tako je kod svih drugih bilo u HR ili bilo gdje u svijetu. Ako misliš da je lager guma kod svih na svijetu baždaren na 6 mjeseci i da je u svakom trenutku idealan i da svatko ima gumu odmah po nečijoj želji, onda se varaš

Drugo, u niti jednom trenutku u našoj komunikaciji nisi spominjao datum, pitao za njega a kamoli postavljao uvjet da ne smije biti starija od 6 mjeseci. Da jesi, dobio bi informaciju o točnom datumu na gumama, i onda bi odlučio da li ih želiš kupiti ili ne.

Treće, idemo malo o činjenicama i upotrijebiti zdravi razum.
- garancija kvalitete gume ili bilo kojeg proizvoda na putu od proizvođaća do krajnjeg korisnika je pravilna manipulacija i ono najbitnije skladištenje iste.
- idemo sa pretpostavkom da su gume pravilno skladištene , jer ako nisu , mogu biti stare i tri mjeseca , dobio si govno od gume a ne gume
Suho i tamno mjesto, nema naglih promjena temperature ni izloženosti UV zrakama. Guma tako stoji , godinu , dvije pa čak i više. S druge strane , ta ista guma stavljena u upotrebu, suočena je sa težinom motora, raznim udarcima o rupe u asflatu, šahte, prolazi na dnevnoj bazi na stotine ciklusa grijanje i hlađenje, izložena je suncu , kiši , visokoj temperaturi, mrazu itd... Meni logika nalaže da u takvim uvjetima pati a samim time i gubi na svojstvima, barem 10 puta više nego u skladištu. Na kraju cijele balade, ta ista guma je u upotrebi nerijetko i po nekoliko godina. I sad , guma sa skladišta nakon 6 mjeseci ne valja, a na motoru je možeš koristit nekoliko godina i dobra je.........
Ono što želim kazati je sljedeće. Guma u pravom smislu stari od trenutka od kada je stavljena u upotrebu , i tada počinje odbrojavanje, ciklusi grijanje i hlađenje, te UV zrake je ono što utječe na njena svojstva. Da nije tako, svi mi bi trebali kupovati gume stare mjesec dana i nakon pola godine ih skidati sa motora jer bi izgubili glavu i padali radi guma.


Da zaključim, kako sam rekao na početku , tvoj novac , i tvoje pravo da odlučuješ što , gdje i kada češ kupiti. Isto tako, tvoje je pravo da imaš svoje mišljenje, da po mom sudu robuješ određenim predrasudama, i da imaš kriva uvjerenja. Ali da zbog toga, a pogotovo iz razloga što po niti jednom aspektu , bilo pravnom , bilo logičkom nemaš osnove za to, pišeš negativno o meni i mojoj firmi, oprosti , ali to nije u redu.

U svakom slučaju, svo zlo bilo u tome, ali ono što sam siguran je to da si dobio odlične gume za pristojnu cijenu i da češ biti i više nego zadovoljan sa njima, a to je u konačnici najbitnije  (y)