GUME - SVE ONO STO VAS ZANIMA

ja vozim već 6i set sport touring guma i neću više uzimat sport nema šanse (y)
3x bt023
1x T30
1x Metzeler z6
i sad Angelice uzeo
evo 3 slike šta sam iskopao otprilike,nikad nisam osjetio da su proklizale ili izgubile grip osim jednom kad sam Grobnik rekreativno odvozio po ljeti pa su se pregrijale,ovo su većinom odradile na Plominci i do Starigrada gdje je grublji asfalt, a prolaze oko 8000 zadnja a prednja 10.000km tu negdje,nikad nisam više od toga,s time da ja ne čepim baš,nema jako naglih otvaranja gasa itd...zato se i čudim kad sam znao čut da prolaze sa bt016 po 9000km,meni je zadnja izdržala jedva 5 a prednja 6t km,tlak normalno provjeravam svakih 2tj i ne držim ispod 2.4-2.6 gume ;)



Ovdje je bilo oko 2 stupnja vani,bura ali sunčan dan i držale bez problema! :)

 
djuka007 said:
A onaj tko voli zavoje ali i nekih cca 10000 km godisnje unutar kojih ne voli drugu promjenu guma u sezoni, a jos zivi blizu Karlobaga i Starigrada????

Uf zajebana li pitanja.....
Ne laži napačen narod.
Ne pređeš više od 8000 km godišnje i to ti jedan set guma odradi. :jesus:
 
dinte said:
Ne laži napačen narod.
Ne pređeš više od 8000 km godišnje i to ti jedan set guma odradi. :jesus:

Mučki provokatoru.....!!!!
Stanje kilometara na tehničkom kaže drugačije
 
Pozdrav, motor je Honda cbf 600, vožnja je početnička bez previše ludovanja i kombinacija grada i otvorene ceste. Mogu preko prijatelja povoljno nabaviti Dunlop gume pa molim pomoć od Dunlopa kaj uzeti, ono dobru sigurnu gumu. Hvala unaprijed
 
Ceki said:
Pa pristojno, brzo :)
Sa ovim pirellijem je prezadovoljan, ali oce alternativu

Ako ne želi napraviti veći odmak ( po pitanju namijene gume i performansi ) , za pristojnu cijenu, a da je legalan, onda ću definitivno preporučit Metzeler Reensport

Mokro loše, malo kilometara, ali navikao je na to .... (y) (y)
http://www.motogume.hr/proizvod/metzeler-reensport-1307300

Opcija dva, je da ide na neku sportsku gumu, od povoljnijih Diablo Rosso II ili BT-016 Pro, a ako mu cijena ne igra onda Diablo Rosso III  (y)
 
mve said:
Pozdrav, motor je Honda cbf 600, vožnja je početnička bez previše ludovanja i kombinacija grada i otvorene ceste. Mogu preko prijatelja povoljno nabaviti Dunlop gume pa molim pomoć od Dunlopa kaj uzeti, ono dobru sigurnu gumu. Hvala unaprijed

Roadsmart ili Roadsmart II. Roadsmart III ti ne treba.

 
3alfa3 said:
Fala na brzom odgovoru.

Pitao sam (naravno) kroz prizmu kn/km i sto dobijem, odnosno gubim sa, u grubo, duplo skupljim setom guma, a znajuci da su mi PP zapravo odgovarajuce.



Edit:
Jos ako ti kazem da mi pp traju u prosjeku 8000km, sve je puno jasnije :D

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

(y)
 
djuka007 said:
A onaj tko voli zavoje ali i nekih cca 10000 km godisnje unutar kojih ne voli drugu promjenu guma u sezoni, a jos zivi blizu Karlobaga i Starigrada????

Uf zajebana li pitanja.....

Evo ti zajeban odgovor ( c/p ) , pisao sam ga prošle godine

Prije nego krenem, bitno je napomenuti da se sve napisano odnosi isključivo na radijalne gumu u standardnim dimenzijama 120/180/190/200. Kod drugih guma ( dijagonala, custom, enduro, scooter ) ima poveznica ali vrijede i neka skroz druga pravila

- prvo i osnovno, kako su već neki naznačili to nema veze sa brzinom. Brzina kao takva ne definira brzu ili sporu vožnju. Npr. auto put, Hayabusa i pun gas, to nije brza vožnja, s druge strane na cesti ne trebaš preći 160-170 km/h da bi se vozio ekstremno brzo ( npr.relacija Senj-Karlobag ). Poanta je u tome da brza vožnja nije nešto što je definirano maksimalnom brzinom nego načinom vožnje i kako se opterećuju ovjes, kočnice i gume. Za tako nešto ne postoji matematička formula.

Npr. pod pojmom ekstremne vožnje podrazumijeva se , barem ja , način vožnje koji cijelo vrijeme drži ovjes i gume napregnutim i pod opterećenjem. Znači netko tko se vozi normalno dolazi pred zavoj, u većini slučajeva skoro i ne koči nego samo pusti gas i/ili lagano prikoči, ulazi u zavoj nekom inercijom i kada vidi izlaz polako dodaje gas dok ne dostigne opet neku svoju putnu brzinu koja mu odgovara. Onaj tko se vozi sportski, dolazi sa večom brzinom, jače koči i jači otvara na izlasku, duže je na kočnici i prije dodaje gas ali princip je isti. Ekstremna vožnja podrazumijeva u biti vožnju vrlo blizu one na stazi, ograničena je uvjetima na cesti ali namjera je ista. Dakle, dolazi se pred zavoj nekom određenom brzinom koja je veća od neke normale, koči se agresivno i maksimalno, te se koristi motor donekle ( niže brzine ) , ali je poanta u tome da se ne uzima previše obla linija nego se recimo zakucava u tjeme zavoja i cijelo vrijeme tokom spuštanja u nagib se koristi kočnica ( u početku jače i kako se spušta u nagib pritisak pada), dolaskom u sredinu zavoja, kada počinje izlazak, kočnica se pušta i odmah se ide na otvaranje koje je maksimalno moguće a da guma ne pusti, i kako se iz zavoja izlazi otvaranje je sve jače i jače ). Na ovakav način nema praznog hoda , na ulasku u zavoj svu silu i trenje cijelo vrijeme preuzima prednji ovjes , kočnice i guma, a u drugom dijelu zavoja zadnji ovjes i zadnja guma.

Da to prebacim na gume, po meni treba znati sljedeće:

Prvo guma kao takva, se treba promatrati na dva načina.

  - Prva stavka je količina gripa koju guma pruža a to onda uvjetuje u kojem trenutku i koliko jako se može otvoriti gas bez da guma pusti. Ovdje ću se vratit na raspravu od prije nekoliko strana vezano za nagib i kako se guma troši, a određene zablude sam primjetio i u direktnom razgovoru sa kupcima prilikom kupovine guma
a) svaka guma , pa i oni najgori opanak, na otvorenoj cesti, kvalitetnom asfaltu kada je ugrijana može podnijeti puni nagib i u većini slučajeva nagib koji i sam motor može dozvolit. Koliko  guma ide do kraja, po meni uopće nije neka referenca vozačkih sposobnosti. To je uvjetovano vrstom i oblikom gume. Recimo Roadsmart , sport -touring guma , kada je do ruba potrošena, Na Supercorsi ili GP Raceru ima još dva centimetra do ruba. Mogu tu i dat primjer Supercorse u dimenziji 180/60-17, na cesti, pa čak ponekad i na stazi, zadnju gumu dovest do ruba je maltene nemoguće  Drugo, velika je razlika polizati gumu do kraja, a drugo je kada guma " radi" na samom rubu, što znači da se počne otvarat gas još dok si u punom nagibu. Treće, pritisak, ako guma treba biti na 2,9 , a recimo na 2,3 je, treba puno manji kut nagiba da bi se došlo do ruba nego kada je na 2,9.
b) stavljale su se slike kako se guma troši. Ovisno o načinu vožnje, tekstura gazečeg sloja nakon vožnje varira, međutim kada to postane pregrubo ( bila je jedna slika nekoliko stranica prije, ali ako je to odvoženo na cesti dobar je primjer ) to nema veze sa načinom vožnje, to ima veze sa tlakom koji je previsok ili u većini slučajeva prenizak, te sa ovjesom koji ne radi kako treba, ili nije dovoljno kapacitetan za takav način vožnje

- druga stavka je karkasa
To je nosivi dio gume koji određuje dinamička svojstva gume i uvjetuje ponašanje motora u vožnji.
a) prvo imamo oblik gume. Tupa guma ima veliku stabilnost na pravcu ali s druge strane je troma i pruža otpor kod spuštanja u nagib. S druge strane, oštra guma je nestabilna i nervozna na pravcu, ali je puno reaktivnija, lakše pada u nagib i u samom nagibu je precizna i stabilna, te manje širi putanju prilikom izlaska iz zavoja. Kada smo se dotakli ovoga, primjetio sam nešto tokom ovih godina. Početnici, oni koji imaju manje iskustva i nedostatak osječaja za motor, često upadnu u zamku kod odabira guma. Šta se događa. Navikli su se recimo na klasične sport-touring gume, i otpor koji takve gume pružaju kod spuštanja u nagib, njima se manifestira kao grip koji guma pruža i daje im osječaj sigurnosti. S druge strane , stave preagresivnu gumu oštrog profila, prvi zavoj, guma vuče dole i ide bez otpora i nastaje panika jer im to daje osječaj da guma ne drži.
b) sama konstrukcija gume, ovisno o namijeni zna biti različita, i onda dolazi do problema vezano za pritisak. Tu treba odvojiti striktno normalne gume i one gume Racing Street i Race orijentacije. Normalne gume ( sport-touring, sport, ) imaju karkasu predviđenu za normalne i preporučene pritiske, dok kod Racing Street i Race guma konstrukcija je bitno različita i predviđena je za puno niže tlakove i to ne točno određene nego u određenom rasponu. Taj raspon opet ovisi o vozaču ( tu već pričamo o nijansama ), kvaliteti asfalta te vanjskoj temperaturi. Neko generalno pravilo glasi, što je vožnja agresivnija to niži tlak i obrnuto. U svemu tome postoji još jedna zamka, a krivac je Dunlop, što znači da unutar ove kategorije treba imati na umu da postoje s jedne strane Dunlop GP Racer D211/212 i GP212 s jedne strane i svi ostali sa druge strane ( Supercorsa, Racetec, Battlax R10, Power Cup itd.. ). Naime Dunlop koristi N-Tec tehnologiju koja mu omogućava još niže tlakove u odnosu na ostale.
Po ovom pitanju ima puno problema, ljudi nisu upućeni u ovu tematiku, oslanjaju se na priče po kafićima, rekla -kazala, od " provjerenih racera" itd.. i onda jednostavno idu sa tlakovima puno niže nego što bi se trebalo. Gume ne rade kako treba, ne troše se kako treba i pada se zbog toga.

- Feeling
Da sada ne provjeravam, pa me nemojte držati za riječ, prije nekoliko stranica netko je, čini mi se komentirao Modesty, u stilu da li joj treba takva guma, a ona je dala jedna veoma kvalitetan, kratak i jasan odgovor,znam ali želim taj feeling.
a) ja sam uvjeren u sljedeće. Kada pričamo o cesti i kada su motori do 600-tica u pitanju, vrhunska sportska guma zadnje generacije je dovoljna i može podnijeti ne znam koliko ekstremnu vožnju bez rizika da neće to izdržati. Motiv za kupovinu Racing Street ili Race guma, opravdan je i ima pokriće upravo u tom feelingu koji pružaju takve gume. Isto kao i ovjes. Vrhunski ovjes kada se stavi na motor ne mora nužno značiti da će se taj voziti brže, ali kod istog načina vožnje, zahvaljujući boljem ovjesu, sve je nekako lakše, sigurnije, tečnije itd...
b) s druge strane, kada govorimo o tisućicama, tu već nakon neke granice sportske gume posustaju i racing street/race gume se nameću kao logičan izbor po pitanju same sigurnosti
c) u ovom kontekstu treba znati da se određene razlike kod većine ne osjete. Do određene granice po pitanju načina vožnje, a i ako gledamo sam osječaj za motor i vožnju kada je vozač u pitanju, te razlike se ne osjete toliko, a nakon te granice pričamo o nijansama koje puno znače. Recimo na moj način vožnje po cesti, u 99% slučaja , razlika između sportske i RS/racing gume mi je isključivo u osječaju, a razliku između Racing Street i race gume ne primjetim.
Da bi bilo jasnije, dat ću dva primjera.
- Dolaze nam mušterije u servis za recimo promijenit ulje. Tokom rada ustanovimo da su gume na 1,5 bar i da je ležaj volana ne pri kraju nego katastrofa. Kada im to spomenemo, u većini slučajeva, ili ostanu u čudu , ili kažu a primjetio sam nešto čudno ali nisam znao što je. Takvima, sve ovo gore napisano nema smisla i ne pomaže, a nažalost i takvi se voze ili nastoje vozit brzo.
- S druge strane, ima jedan naš kolega forumaš ( neću spominjat tko je jer momak drži do svoje privatnosti i ja to poštujem ) , koji se vozi strahovito brzo. Moje osobno mišljenje,kada je cesta u pitanju, da spada među nekoliko najbržih ljudi koje sam imao priliku upoznati u životu. Tada je vozio hiljadarku na Racetecu od Metzelera i to race smjesi. Jednom prilikom došli smo do priče o razlikama između K0,K1 i K2 , te specifikacije za cestu K3. Povod je bio, razlika u cijeni ( ako uzmemo startnu razliku , kao i razliku u kilometraži ), koje je dosta velika, i ja sam mu rekao da mu ne mogu dati konkretan odgovor , ali da cesta ima svoja ograničenja i u tom kontekstu da mislim da se isplati probat K3, jer dugoročno nosi velike uštede. Nakon par mjeseci dolazi kod mene u butigu i kaže da se vraća na K1. U prvi momenat ja sam zastao, nije mi bilo svejedno, jer sam ga ja jednim dijelom nagovorio da proba K3. Počeli smo razgovor i onda mi je on rekao jednu veoma pametnu rečenicu.
Ne brini, super je guma, i točno kako si rekao, razlika je u nijansama, ali radi se o tome da zbog načina kako se ja vozim, ta nijansa je meni velika kao kuća, i čini mi razliku da li ću pasti ili ne. 

I da zaključim priču oko ovog, tekst je dug, jer je dobra nadopuna onog teksta prije neki dan, gradivo pred sezonu. Prvo želim da naglasim da mi nije namjera da ispadnem prepotentan i da sve znam, i sve je ovo u dobroj namjeri da bi se svi mi vozili sigurnije tokom sezone.

Za 80% vozača na cesti, kada je guma u pitanju, kvalitetna sport-touring guma je i više nego dovoljna uzmemo li u obzir način vožnje, ostalima je sportska guma i više nego dovoljna a samo mali dio treba ekstremnije gume. Nažalost, ako gledamo prodaju po segmentima i pitanja koja se postavljaju kod kupovine, omjeri ispadaju puno drukčiji. Meni to govori sljedeće, a mislim da sam i prošle godine napisao nešto slično. Postoji neka želja za brzom vožnjom kod većine a ista nema pokriće u iskustvu i znanju, i pokazuje se veliki nedostatak osječaja za motor i samu vožnju, pa se onda to kompenzira kupovinom ekstremnijih guma, nadogradnjom ovjesa i drugih komponenti motora, jer se postojeće navodno dovelo do limita.
Mislim da svatko treba voziti za sebe i onoliko brzo koliko mu to dozvoljava znanje i tehnika, i dok se u samoj vožnji uživa i osječa ugodno, a ne ići preko granice zbog drugih ili želje za dokazivanjem. Onaj tko se zna vozit, vozit će se brzo i na lošoj gumi, a onaj tko ne zna, ne može mu pomoć ni guma, ni ovjes ni ne znam šta.

Po pitanju guma , a i svega vezanog za motor te vožnju, neke stvari se mogu staviti na papir i obajsniti , a neke ne, ali sam feeling za motor i cestu, to nitko nikome ne može objasniti a najbitnije je u cijeloj priči.

Da ne zaboravim, još jedna napomena vezano za pritisak. Sam sebi sam više dosadio po tom pitanju, ali još jedna napomena. Kod guma zadnje generacije, koje su toliko napredovale u zadnje vrijeme, a sve to zahvaljujući novim tehnologijama koje su ugrađene u njih, ispravan pritisak nikada nije bio važniji nego sada. Nove gume su toliko osjetljive na pritisak da mala razlika od vrhunske gume čini lošu gumu. Tako da budite po tom pitanju što redovitiji  (y)
 
Pravo zajeban odgovor....svaka ti dala pa i ona na ST gumi!!!
Ajmo sad konkretno pitanje, KTM 990 SMT, voznja 99% po otvorenoj cesti, tempo živ, visednevna putovanja od parsto km dnevno cesta. Trenutno na Angelu ST, po preporuci guma gurua sa nekih cca 6000 km i jos ce najmanje 1500 sto smatram sasvim pristojnim i gumi ne nalazim veca zamjeranja.
Prije toga na svemu i svacemu ali sa odusevljenjem se sjecam Conti roadattacka 2.
Kakva je preporuka za nasljednika iste gume s obzirom na sve navedeno???
Eventualno nesto drugo iz ST segmenta sa naglaskom na S...
 
Angel ST
Roadsmart 3 ( zadnja SP )
Angel GT

ovo je pouzdan izbor od provjerenog , koju od tih veoma subjektivna stvar.

Generalno, M7RR bi bio moj izbor  (y)
 
djuka007 said:
A Conti roadattack3?
Kakav je profil te gume u usporedbi sa recimo Angelom ST?

Uze mi slovo iz tastature :) I mene zanima kakva su iskustva sa Conti RoadAttack 3 i npr poredjenje te gume sa Metzelerom R01
 
Poštovanje, znam da će nekima zvučati smiješno ali trebaju mi gume za Vespu.

Uzeo bih nešto što najbolje drži po suhome asfaltu, kiša mi nije bitna. Znači, nešto kao Metzeler ME1, samo za novu Vespu.

Dimenzije su 120/70-12 i 130/70-12.

Koliko vidim, nudi se Metzeler Feelfree, Michelin Powerpure, Pirelli Angel Scooter i Pirelli Diabloscooter. City grip ne bih više.

Koje uzeti?

Hvala.
 
Pozz drustvo, nije me bilo dugo. Pohvale za tekst iznad Bimba, uzivanje citati !!!
Nove gume ovih dana se trebaju montirati. Motor, cbr 600rr
Voznja od normalne do agresivne, pa da se osiguram tu je uvijek sport guma. Na njemu su bile Diablo Roso II sa kojima sam bio prezadovoljan (neuporedivo bolji grip na suvom u odnosu na Michelin pp)

E, sada imam dilemu, citao sam ovde po temi i o M7RR i ROSSO III. Pa ne mogu da se odlucim koje da narucim, imaju li prednosti ili mane ili su u sustini iste gume ?

I vezano za pritiske, u dvoje su mi uvijek 2.5/2.9
Rosso II sam drzao kod agresivnije voznje na 2.3/2.6, kod normalne 2.5/2.9
E, sada me zanima kod DR III, da li iste pritiske drzati u zavisnosti od nacina voznje kao i DR II ?
I, sjecam se da je ovde pisano za M7RR da nema potrebe spustati ispod 2.5/2.9 i kod agresivne voznje ili i tu treba raditi mini korekcije ka dole ipak ? Koji je zakljucak u medjuvremenu vas koji vozite M7rr vec sezonu/dvije ?
Hvala i sorry na duzem tekstu  :angel:
 
DR 3 mrvicu bolji na suhom, MR7 mrvicu bolji na mokrom.
DR 3 kod spuštanja motora ide na principu on-off, MR7 je mirniji u padu.
 
brzina said:
Pozz drustvo, nije me bilo dugo. Pohvale za tekst iznad Bimba, uzivanje citati !!!
Nove gume ovih dana se trebaju montirati. Motor, cbr 600rr
Voznja od normalne do agresivne, pa da se osiguram tu je uvijek sport guma. Na njemu su bile Diablo Roso II sa kojima sam bio prezadovoljan (neuporedivo bolji grip na suvom u odnosu na Michelin pp)

E, sada imam dilemu, citao sam ovde po temi i o M7RR i ROSSO III. Pa ne mogu da se odlucim koje da narucim, imaju li prednosti ili mane ili su u sustini iste gume ?

I vezano za pritiske, u dvoje su mi uvijek 2.5/2.9
Rosso II sam drzao kod agresivnije voznje na 2.3/2.6, kod normalne 2.5/2.9
E, sada me zanima kod DR III, da li iste pritiske drzati u zavisnosti od nacina voznje kao i DR II ?
I, sjecam se da je ovde pisano za M7RR da nema potrebe spustati ispod 2.5/2.9 i kod agresivne voznje ili i tu treba raditi mini korekcije ka dole ipak ? Koji je zakljucak u medjuvremenu vas koji vozite M7rr vec sezonu/dvije ?
Hvala i sorry na duzem tekstu  :angel:

M7RR uvijek pritisak 2.5 i 2.9
 
Dragon Racing said:
DR 3 mrvicu bolji na suhom, MR7 mrvicu bolji na mokrom.
DR 3 kod spuštanja motora ide na principu on-off, MR7 je mirniji u padu.
Hvala  (y)

biker4life said:
M7RR uvijek pritisak 2.5 i 2.9

To mi je trebalo, jos bolje ako je tako :D Nema brige oko spustanja  :afro:

 
Moji zamjenici su ti sve odgovorili  :mrgreen: