biker4life said:
Ajde da i ja nešto pitam za promjenu.
Sport-touring gume u dimenzijama za maxi enduro (19/17) - iskustva?
Tipa Michelin Road 5 Trail, Metzeler Roadtec 01 ili sl.?
Kako se u toj dimenziji ponašaju gume na koje smo ajmo reći navikli u standardnih dimenzijama 17/17 na cestovnim motorima?
Tipa Battlax T30 Evo, Conti Road Attack 2 i sl.?
Kakva su iskustva sa gumom Bridgestone Battlewing?
Kilometraža nije toliko bitna, ajmo reći radi se o dinamičnom šoferu koji nakon 10+ sezona na cestovnim i sportskim motociklima prelazi na maxi enduro.
Bitno je da guma drži u svim uvijetima, i da se dobro ponaša pod opterečenjem na putovanju (nespojivo?). Cijena je isto sporedan faktor.
Interesantno pitanje i na mjestu, dugo sam to proučavao jer sam od kupaca dobivao kontradiktorne informacije ali u jednakom omjeru.
O čemu se radi. Uzet ćemo za primjer Yamahu FJR1300 i Yamahu Superteneru, gdje prva ima dimenzije 120/70-17 i 180/55-17 a druga 110/80-19 te 150/70-17. U tim dimenzijama dostupan je Pirelli Angel GT , Roadsmart III , Road 5 itd..., sve redom sport -touring gume.
Da bude lakše , idemo na Pirelli. S jedne strane imamo Pirelli Angel GT koja je čista sport-touring guma i dokazano vrhunski proizvod. S druge strane imamo PirellI Scorpion Trail II koje je takođe dokazano vrhusnki proizvod ali se radi o Enduro gumi cestovne orijentacije. S obzirom na namjenu gume , i ako gledamo upotrebu na cesti, Angel GT bi trebao biti bolja guma jer je rađena za cestu, dok je Sc.Trail II iako cestovne orijentacije ipak enduro guma pa recimo da je to postavilo određena ograničenja i kompromise da bi se u kontekstu ceste izvukao maksimum.
Međutim, što se tiče recimo povratnih informacija od mojih kupaca, 50% njih ( dakle govorimo o Angel GT -u na putnom enduro motoru ) je oduševljeno sa njima a drugih 50% kaže nikad više. Ista stvar je i sa Road 4&5 , Roadsmartom itd... Pogotovo me u početku čudilo, što sam imao slučajeva kao što je tvoj, gdje su prije imali Fazera, Z1000, CB1300 itd... te imali Angel GT s kojim su bili prezadovoljni a onda prešli na recimo Varadera i razočarali se. Tek tada mi se upalio alarm kako treba, i počeo sam razmišljati o tome, dok su naravno oni počeli razmišljati o teorijama urote i zavjere kako se ove rado tamo a ove na drugom mjestu itd...
Na kraju , malo sam sam mozgao , malo sam razgovarao i sa tehničarima raznih proizvođaća kada sam imao prilike i došao do sljedečeg zaključka.
S jedne strane imamo FJR1300 i slično, motore koji imaju nisko težište i kratak hod ovjesa, s druge strane motore ( Varadero, Supertenera, V-Strom, GS itd... ) koji imaju visoko težište i dugi hod ovjesa. Upravo u tome leži zec, jer ako gledamo samu konstrukciju gume, jedna od bitnih razlika između sport-touring guma i enduro cestovnih guma je upravo to što im je karakasa projektirana za bitno drukčiju vrstu motora, odnosno upravo ove razlike koje sam naveo.
I u tom grmu leži zec. Ugradnjom sport-touring guma na maxi-enduro vozne osobine se drastično mijenjaju, i ta promjena je subjektivna, nekom to legne bolje nego enduro guma a nekom bude katastrofa, i tu je nemoguće unaprijed predvidjeti ishod.
Zbog navedenog , ja ću uvijek savjetovati na maxi enduro prije enduro gumu cestovne orijentacije nego sport-touring gumu, jer je prva solucija igra na sigurno a druga dvosjekli mač.
U tvom slučaju konkretno, ne trebam postavljati pitanja tipa način vožnje i uvjeti upotrebe, nekako sam uvjeren da sam te kroz ove godine prokužia
, reći ću Pirelli Scorpion Trail II