Yamaha XT 1200 Z Super Tenere

U mene je 2011.
Koliko se ja razumin druga generacija krece od 2014 god
Nakon toga sve isto osim boje…
Do gasenja modela
Mada rek mi je Piccilo u ST(jedan od zastupnika Yamahe) da ce doc S10 sa euro 5 normom….
Mada ja nisan cua ni procita nista o tome
 
  • Like
Reactions: biker4life
U mene je 2011.

a razlika ima, nisu drastične ali ima ih
satovi, sjedala, žmigavci, vizir...
kažu da je na redizajnu ovjes nešto tvrđi... i meni se tako činilo, probao sam voziti 2012., onako na prvu mi je tako djelovala, ovjes je bio slično podešen (hard), kao da je više ponirala nego moja... zavisi od čovjeka do čovjeka, kako kome paše... ja sam oduvijek vozio cestovne motore i ovjes mi je na hard (preload na max), znači naglasak je da po cesti, zavojima, voznost bude prioritet... ako negdje i siđem na makadam, zemljani put, vožnja je umjerena...

vozio sam nedavno frendovu 2015 redizajn... ovjes dosta mekano podešen... razlika ogromna, kao da nije isti motor... dovoljno se poigrati sa preloadom zadnjeg amortizera, na ovakvim motorima budu ogromne razlike...

usporedo s njom sad imam i crossplane r1 tako da naginjem dinamičnijoj vožnji, sukladno tome ne volim da ovjes ljulja... stisnem to na hard bez milosti, kad pređem preko šahta mislim da će se sve ono oko satova raspasti od vibracija:mrgreen: nije se još ništa raspalo, japanac je to:) ni žbice ne pucaju od kad ih redovno kontroliram, a osim ovjesa i gume su visoko... 2.4/2.8 na hladno... prednju čak znam staviti 2.5 iako tvornica kaže 2.3 max... ali kravi od 270 kg dobro dođe malo više zraka u gumi za agresivnu vožnju malim brzinama (serpentine, grad...)... sjedalo isto u višem položaju, bolje se vozi tako...

u biti najveća razlika je što je od redizajna na dalje (2014+, znači najlakše prepoznati tako što ima skroz digitalne satove kao na traceru), na Z modelu je sve doplata, dok na ZE dolazi serijski centralna nogara, rukohvati suvozača umjesto one trake, deblje sjedalo suvozača i još neke sitnice... oba modela imaju tempomat, dok ZE (ES na nekim tržištima) ima serijski grijane ručke i el. podesiv ovjes

maglenke u nekoj fazi umjesto halogenih dolaze led serijski (yamaha by piaa)... mislim da se od 2017. više nisu dale dobiti halogene... moje su led... podešene onako kako piše u manualu... svjetle 10 metara ispred motora, taman, ne zaslijepljuju druge... služe svrsi... kad u alpama uđete u neosvijetljeni tunel bez asfalta vidite ispred sebe di su rupe di nisu... di je blato di je suho...

nakon first editiona, bilo je još nekoliko edicija, world crosser, world traveller, raid edition... u biti se radilo o varijacijama na temu dodatne opreme (zaštite agregata, viziri, kuferi, znači oprema tog tipa)...

ja sam svoju nakrcao sa svom opremom više manje, tako da je sada neki hibrid Z i ZE modela... onako po svom guštu i potrebama složena... u biti maltene raid edition samo bez karbonskih oklopa... (od hladnjaka i baterije) i kuferi su drugi, ovi koje mogu i bočno otvorit... pa je 52 litre top case... umjesto 42...

šta sam primjetio u ovih 60k km na 2 motora... žbice kontroliram svako 10k km i od kad to radim niti jedna nije pukla
serijsku bateriju ytz12s sam zamijenio sa ytz14s i čini mi se da, osim što bi trebala duže trajati, lakše upali nakon dugog stajanja
na prvoj tenere je već nakon godine i po originalna yuasa pokazivala znakove slabosti (otežani hladni startovi), na drugoj čak i sitno ranije... to me malo iznenadilo - tek sad na drugoj sam stavio četrnajsticu i osjeti se razlika kad pali... motor se vozi cijele godine... ako stoji duže od tri tjedna (rijetko) ide na punjač... nije pomoglo... žale se i drugi na 12 bateriju...

sad na 20k km odrađen servis... svječice (nije bilo tragova prodora vode, što je bila boljka prvih modela), filter zraka, ulje u motoru, filter ulja, ulje u kardanu, sinhronizacija usisa...
rashladnu tekučinu i ulje u kočnicama nisam mjenjao jer motor ima tek godinu dana...

serijske gume battlewing bw501/502 zamjenio sam sa bridgestone battlax adventure a41... vrlo dobra guma...
na prvoj tenere vozio sam i scorpion trail II... mekana guma, dobra za nas cestovnjake... premekana smjesa u prednjoj... jedva bi 5.000 km napravila prednja, ako i toliko

ovako iz glave pišem kako se sjetim...
šta vas zanima pitajte...

motor je odličan... kupio bi i 3. da se i dalje proizvodi... nema gomile el. gluposti kao novi motori, šteta da se ne proizvodi više

nisam ovako dug post napisa 10 lit...
 
  • Like
Reactions: DuroDu
Koliko se ja razumin druga generacija krece od 2014 god
Nakon toga sve isto osim boje…
Do gasenja modela
Mada rek mi je Piccilo u ST(jedan od zastupnika Yamahe) da ce doc S10 sa euro 5 normom….
Mada ja nisan cua ni procita nista o tome
20100-2014 prvi model
2014-2020 druga generacija
Mene Piccilo kad god pođem do njega onako da vidim nešto (a to je jednom u 4 godine, kad se ohladim) ispali iz teniska. Ono lik je pun sebe. Najpametniji.
Koliko ja znam Yamaha je ugasila S10 i FJR baš zato što ne želi razvijat Euro normu 5 i 6 za njih.
Razlike na S10 znamo uočiti mi što ih vozimo, neko sa strane bi to teško uočio.
Ima ih jedno 10tak. Najznačajniji su: tabla, elektronički podest ovjesa, haber, podešavajuči nosač habera, sic, korpa kumplunga,
 
  • Like
Reactions: biker4life
20100-2014 prvi model
2014-2020 druga generacija
Mene Piccilo kad god pođem do njega onako da vidim nešto (a to je jednom u 4 godine, kad se ohladim) ispali iz teniska. Ono lik je pun sebe. Najpametniji.
Koliko ja znam Yamaha je ugasila S10 i FJR baš zato što ne želi razvijat Euro normu 5 i 6 za njih.
Razlike na S10 znamo uočiti mi što ih vozimo, neko sa strane bi to teško uočio.
Ima ih jedno 10tak. Najznačajniji su: tabla, elektronički podest ovjesa, haber, podešavajuči nosač habera, sic, korpa kumplunga,

na fejsu i instagramu pratim te neke prekooceanske grupe vlasnika najveće tenere... koliko vidim za 2022 nove boje i tenere živi dalje u americi... nevjerovatna 13. godina modela... odnosno 9. od redizajna... neka, treba tako, pogođen motor
 
  • Like
Reactions: seki22
na fejsu i instagramu pratim te neke prekooceanske grupe vlasnika najveće tenere... koliko vidim za 2022 nove boje i tenere živi dalje u americi... nevjerovatna 13. godina modela... odnosno 9. od redizajna... neka, treba tako, pogođen motor
Njih ne jebu EU 5 i 6.
 
  • Like
Reactions: biker4life
U njih je DOT (department of transportation) regulaciaja. Puno su blaže od Evropskih. Ako pogledaš na kacigama iz USA imaš DOT oznaku na kacigi.
 
20100-2014 prvi model
2014-2020 druga generacija
Mene Piccilo kad god pođem do njega onako da vidim nešto (a to je jednom u 4 godine, kad se ohladim) ispali iz teniska. Ono lik je pun sebe. Najpametniji.
Koliko ja znam Yamaha je ugasila S10 i FJR baš zato što ne želi razvijat Euro normu 5 i 6 za njih.
Razlike na S10 znamo uočiti mi što ih vozimo, neko sa strane bi to teško uočio.
Ima ih jedno 10tak. Najznačajniji su: tabla, elektronički podest ovjesa, haber, podešavajuči nosač habera, sic, korpa kumplunga,
Da
I meni se cini da nema nista od euro 5 norme
Steta…..lip i kvalitetan motor
Evo samo pogledaj GS iz 2012 i Teneru iz 2012.
Ali jebiga………
Sad dobijes Tracera😂😂😂😂😂
 
Da
I meni se cini da nema nista od euro 5 norme
Steta…..lip i kvalitetan motor
Evo samo pogledaj GS iz 2012 i Teneru iz 2012.
Ali jebiga………
Sad dobijes Tracera😂😂😂😂😂
Da se bolje prodavala, ostala bi. Očigledno nešto nisu pogodili s njome. Tracer se prodaje ko lud, a u početku su svi bili skeptični prema 3 cilindra.
Isto kao što Honda gura CVT, a ogroman broj ljudi ima averziju prema tome.
Prodaja diktira sve. S10 je nije imao i to ju je ugasilo.
 
Da se bolje prodavala, ostala bi. Očigledno nešto nisu pogodili s njome. Tracer se prodaje ko lud, a u početku su svi bili skeptični prema 3 cilindra.
Isto kao što Honda gura CVT, a ogroman broj ljudi ima averziju prema tome.
Prodaja diktira sve. S10 je nije imao i to ju je ugasilo.
Nije se prodavala jer tada je klijetela koja je kupovala bila drugacija.Izbscili su motor koji u nicemu osim izgledu nije prestiga GS-a.Pustimo sad kvalitetu na stranu
GS je ima 225 kg a S10 265…par ks ako se ne varam manja snaga….ES mislin nije dosa tada nego kasnije…
A GS iz 2013 joj je zapecatia sudbinu….
 
SuperTenere je izašla u krivo vrijeme. Najavljena krajem 2009., za sezonu 2010. Kriza je bila, (novi) motori su se slabo prodavali, a takvi - te kubikaže pogotovo. Dijelom je i to utjecalo na prodaju, mada se na nekim tržištima, poput Italije, jako dobro držala, obzirom na okolnosti. Kod nas nije zaživila, ali malo koji motor iz toga perioda se dobro prodavao u nas (čak i jeftiniji FZ8, Z800...). Jednostavno prilike su bile takve. Sječam se čak da je naš uvoznik organizirao pokazni motor koji je išao po svim salonima u HR, tako je i u Puli bila, imam negdje i slike. Reakcije su bile pozitivne, bio sam nazočan uživo, sjedio sam na njoj. Ali jednostavno kupaca je izostalo. Nije ona bila toliko skupa koliko je u to vrijeme većini to bila nedostižna lova za motor. Opće je poznato da svaki novi model se najbolje prodaje u prve 2-3 sezone.

Realno, kad je izašla bila je među modernijim motorima svoje klase. Razvijena od nule, velika gabaritima, veća nego na što su japanci obično navikli. Ako se ne varam, GS (ulje-zrak) je tada imao 106 ks, SuperTenere 110 ks, tekučinom hlađena. Neču ulaziti u vozne osobine ali tada je to bio vrh te klase (Yamaha i BMW). Sjećam se usporednog testa iz Moto Pulsa tih godina. GS je u međuvremenu otišao daleko, i po pitanju snage ali i moderne tehnologije, el. pomagala, opreme, jednostavno razlika u tehnologiji nije za usporediti, vidi se generacijski jaz. U dodatnoj opremi da ne pričamo. Nije Yamaha loš motor, jednostavno je generacijski starija. Redizajn 2014. donio je tempomat, modernije satove, LED žmigavce, +2ks, ali to su sitnice. Raid Edition je donio i moderne kufere i karbonske oklope na bokovima, ali i dalje su to samo detalji.

Činjenica je da se japanski motor iznad 1000ccm jako loše prodaju još tamo od 2009., pa sve do danas. A realno niti se japanci (sva 4) baš i ne trude zapapriti europskoj konkurenciji. ZZR, GTR, FJR, pa i Hayabusa, čak i aktualna... pa to su motori maltene iz perioda prije krize. Ti neki sitni redizajni nisu bili gotovo nikakav skok naprijed. Daleko od toga da su to dobri motori, ali kupci novih vozila žele novu tehnologiju, a danas i gomilu elektronike, a japanci to ne nude. Najbizarnije od svega je to da je SuperTenere i do dana današnjeg ostala najveći i najkonkretniji japanski maxi enduro motor (uz Hondu VFR1200 Crosstourer, koja se isto više ne proizvodi). Toliko o tome koliko japance zanima ta klasa. Afrika se zadnjim redizajnom malo približila (1100), ali to je motor sa kotačima 21/18 i to nije ta klasa. Strom je njena klasa. Putni maxi enduro je 19-17 i naglasak je više na komforu, manje na off road vožnji.

Šteta...

Evo neki linkovi iz tog vremena...
 
prodao poznaniku pa opet uzeo novu dok ih je još bilo ;)

da resetiram km na nulu :mrgreen:
Da kupujem ADV motor. Kupio bih Super tenere. Nema kvarova, evo Shokac prosao 200000 km a ima ljudi koji imaju vise od pola mije bez ikakvih problema. Motor ima sve sta danasnji novi ADV motori imaju. Da ne kazem da yamaha ima najbolju servisnu podrsku u Hr. Prelijepa mi je. Ajde dukati i Honda su zeru ljepsi. Al i 7-8 g mladi. Top motor. A nema recenzije koja na yt, magazini itd koja je dala manje od 4*/5*. Nazalost nisam u tom ADV svijetu pa da mi neki frend ima. Ali po Splitu ih vidam dosta.
 
Mene jedino ubija cirkulacija zraka iz kilera. Jednostavno S10 moram vozit u gorotexu. U rebama i šorcu mi koljeno izgori. OK je po gradu na kratke relacije dok ventilator ne upali. Na otvorenoj cesti jednostavno vruči zrak mota prema unutra na koljeno. Moram bit u full opremi. Prika ima Varadero sa bočnim kilerom i u njega se ama baš ništa ne osjeti.
Prvi put citam. Ne mogu napista cujem, jer ne poznajem nikog tko ima. Ali nigdje ne spominju to. Dapace svi kazu da ne grije nista. Jedina zamjerka da je ventilator sa strane pa ako padnes ode i velika steta. Bas nitko se ne zali na temparturu. Liti na plus60 na asvaltu ja na t maxh prokuvam mozda je neka greska. Kazem volim ADV motore,pa citam forume, yt itd. Ne zamjeri na napisanom. Mozda je neka greska na tvom. Pita sam jednog stranaca. Jeli grije i jos neke stvari, rekao mi je da nikad nije vozio motor( toliko ccm) a da nije osjetio grijanje. Kaze 90% drugih motora sta je imao da ljeti bez opereme nije mogao vozit. Od 600 kubika pa do 1200.
 
SuperTenere je izašla u krivo vrijeme. Najavljena krajem 2009., za sezonu 2010. Kriza je bila, (novi) motori su se slabo prodavali, a takvi - te kubikaže pogotovo. Dijelom je i to utjecalo na prodaju, mada se na nekim tržištima, poput Italije, jako dobro držala, obzirom na okolnosti. Kod nas nije zaživila, ali malo koji motor iz toga perioda se dobro prodavao u nas (čak i jeftiniji FZ8, Z800...). Jednostavno prilike su bile takve. Sječam se čak da je naš uvoznik organizirao pokazni motor koji je išao po svim salonima u HR, tako je i u Puli bila, imam negdje i slike. Reakcije su bile pozitivne, bio sam nazočan uživo, sjedio sam na njoj. Ali jednostavno kupaca je izostalo. Nije ona bila toliko skupa koliko je u to vrijeme većini to bila nedostižna lova za motor. Opće je poznato da svaki novi model se najbolje prodaje u prve 2-3 sezone.

Realno, kad je izašla bila je među modernijim motorima svoje klase. Razvijena od nule, velika gabaritima, veća nego na što su japanci obično navikli. Ako se ne varam, GS (ulje-zrak) je tada imao 106 ks, SuperTenere 110 ks, tekučinom hlađena. Neču ulaziti u vozne osobine ali tada je to bio vrh te klase (Yamaha i BMW). Sjećam se usporednog testa iz Moto Pulsa tih godina. GS je u međuvremenu otišao daleko, i po pitanju snage ali i moderne tehnologije, el. pomagala, opreme, jednostavno razlika u tehnologiji nije za usporediti, vidi se generacijski jaz. U dodatnoj opremi da ne pričamo. Nije Yamaha loš motor, jednostavno je generacijski starija. Redizajn 2014. donio je tempomat, modernije satove, LED žmigavce, +2ks, ali to su sitnice. Raid Edition je donio i moderne kufere i karbonske oklope na bokovima, ali i dalje su to samo detalji.

Činjenica je da se japanski motor iznad 1000ccm jako loše prodaju još tamo od 2009., pa sve do danas. A realno niti se japanci (sva 4) baš i ne trude zapapriti europskoj konkurenciji. ZZR, GTR, FJR, pa i Hayabusa, čak i aktualna... pa to su motori maltene iz perioda prije krize. Ti neki sitni redizajni nisu bili gotovo nikakav skok naprijed. Daleko od toga da su to dobri motori, ali kupci novih vozila žele novu tehnologiju, a danas i gomilu elektronike, a japanci to ne nude. Najbizarnije od svega je to da je SuperTenere i do dana današnjeg ostala najveći i najkonkretniji japanski maxi enduro motor (uz Hondu VFR1200 Crosstourer, koja se isto više ne proizvodi). Toliko o tome koliko japance zanima ta klasa. Afrika se zadnjim redizajnom malo približila (1100), ali to je motor sa kotačima 21/18 i to nije ta klasa. Strom je njena klasa. Putni maxi enduro je 19-17 i naglasak je više na komforu, manje na off road vožnji.

Šteta...

Evo neki linkovi iz tog vremena...
Sve se slazem. Al nema yt filmica koji lose prica o njoj. Nazalost BMW je prevladao svijetom. Nesto Afrika probala, ali kako si napisao, japance nije briga. Afrika je u 4 g ili 5 koliko postoji 3 reinkarnacije imala. I opet malo konja, malo svega. Ma ks je najmanji problem. Al gume koje nisu tubules, 21” prednji kotac i ima toga jos. Plus cijena koja je tu sa gs om i multistradom
 
  • Like
Reactions: biker4life
na fejsu i instagramu pratim te neke prekooceanske grupe vlasnika najveće tenere... koliko vidim za 2022 nove boje i tenere živi dalje u americi... nevjerovatna 13. godina modela... odnosno 9. od redizajna... neka, treba tako, pogođen motor
U USA se i dalje prodaje. I prodalo ih se na tisuce do sad. Spominje da nije prebrza u prve tri brzine. Al to mi ne ide u glavu. Sta bi trebala letit krava. A 0-100 je 3,7 sekundi. Ni ferari i porsei ne mogu tako brzo. Malo mi to nije jasno. Ili je neko u pocetku napisao, pa se svi primili toga. Znamo kakvi su ljudi, a pogotovo kakvi su na forumima tj internetu
 
  • Like
Reactions: biker4life
Da nebi bilo zabune. Volim ADV motore, ma opcenito sve motore. Al sad samo tmax i voznja po gradu. To po gradu smatram sve do 100 km od grada
 
Prvi put citam. Ne mogu napista cujem, jer ne poznajem nikog tko ima. Ali nigdje ne spominju to. Dapace svi kazu da ne grije nista. Jedina zamjerka da je ventilator sa strane pa ako padnes ode i velika steta. Bas nitko se ne zali na temparturu. Liti na plus60 na asvaltu ja na t maxh prokuvam mozda je neka greska. Kazem volim ADV motore,pa citam forume, yt itd. Ne zamjeri na napisanom. Mozda je neka greska na tvom. Pita sam jednog stranaca. Jeli grije i jos neke stvari, rekao mi je da nikad nije vozio motor( toliko ccm) a da nije osjetio grijanje. Kaze 90% drugih motora sta je imao da ljeti bez opereme nije mogao vozit. Od 600 kubika pa do 1200.
Ne ljutim se. Jednostavno nisi dovoljno informiran. Ja taj motor pratim od same objave i prvog testa u Parizu. Na par sam foruma S10. Imaš pravo. Ne žale se svi. I na ovom forumu mi se neki vlasnici čudili i govorili da njima ništa ne grije. Međutim evidentno je da grije i na takav podatak možeš naići s vremena na vrijeme. U DBK u jednom trenutku je bilo sedam S10 i samo je nekima smetalo. Zamjerke koje su se pojavile u prvoj generaciji je pucanje žbica (korigirano na modelima 2012), pucanje nosača centralnog kufera (to sam našao samona USA forumu) i šuškanje korpe lamele (sređeno novom korpom na novom modelu). Zamjerka je bila zbog položaja hladnjaka i slaboga hlađenja pri gradskoj vožnji i zbog toga čestog paljenja ventilatora, ali to nema nikakvog utjecaja na rad motora.
Zaštitu hladnjaka i ventilatora rješavaš after market crushbarom. Originalni po mome štiti samo blok motora i nije dobar.