Yamaha XT 1200 Z Super Tenere

Mene jedino ubija cirkulacija zraka iz kilera. Jednostavno S10 moram vozit u gorotexu. U rebama i šorcu mi koljeno izgori. OK je po gradu na kratke relacije dok ventilator ne upali. Na otvorenoj cesti jednostavno vruči zrak mota prema unutra na koljeno. Moram bit u full opremi. Prika ima Varadero sa bočnim kilerom i u njega se ama baš ništa ne osjeti.


Đuro jebe tebe i skreloza malo
o grijanju si pisao vec u ovoj temi :D
 
Đuro jebe tebe i skreloza malo
o grijanju si pisao vec u ovoj temi :D
Pa napisao sam da je to već diskusirano na ovom forumu. Ne sječam se, jesi se ti izjasnio da te grije ili ne?
Čuo sam nekidan da prodaješ svoju. Da očeš nešto ala Marko.
 
Pa napisao sam da je to već diskusirano na ovom forumu. Ne sječam se, jesi se ti izjasnio da te grije ili ne?
Čuo sam nekidan da prodaješ svoju. Da očeš nešto ala Marko.
isitina je ali tek kada dođe na 200 000
ili ti kada malo ostarim rano mi je za taj motor još

a po pitanju grijanja reči ću grije ali ne nešto što mi smeta da bi spominjao

moja je tek na 92 000 tako da ce BMW K1200LT još pričekati
 
SuperTenere je izašla u krivo vrijeme. Najavljena krajem 2009., za sezonu 2010. Kriza je bila, (novi) motori su se slabo prodavali, a takvi - te kubikaže pogotovo. Dijelom je i to utjecalo na prodaju, mada se na nekim tržištima, poput Italije, jako dobro držala, obzirom na okolnosti. Kod nas nije zaživila, ali malo koji motor iz toga perioda se dobro prodavao u nas (čak i jeftiniji FZ8, Z800...). Jednostavno prilike su bile takve. Sječam se čak da je naš uvoznik organizirao pokazni motor koji je išao po svim salonima u HR, tako je i u Puli bila, imam negdje i slike. Reakcije su bile pozitivne, bio sam nazočan uživo, sjedio sam na njoj. Ali jednostavno kupaca je izostalo. Nije ona bila toliko skupa koliko je u to vrijeme većini to bila nedostižna lova za motor. Opće je poznato da svaki novi model se najbolje prodaje u prve 2-3 sezone.

Realno, kad je izašla bila je među modernijim motorima svoje klase. Razvijena od nule, velika gabaritima, veća nego na što su japanci obično navikli. Ako se ne varam, GS (ulje-zrak) je tada imao 106 ks, SuperTenere 110 ks, tekučinom hlađena. Neču ulaziti u vozne osobine ali tada je to bio vrh te klase (Yamaha i BMW). Sjećam se usporednog testa iz Moto Pulsa tih godina. GS je u međuvremenu otišao daleko, i po pitanju snage ali i moderne tehnologije, el. pomagala, opreme, jednostavno razlika u tehnologiji nije za usporediti, vidi se generacijski jaz. U dodatnoj opremi da ne pričamo. Nije Yamaha loš motor, jednostavno je generacijski starija. Redizajn 2014. donio je tempomat, modernije satove, LED žmigavce, +2ks, ali to su sitnice. Raid Edition je donio i moderne kufere i karbonske oklope na bokovima, ali i dalje su to samo detalji.

Činjenica je da se japanski motor iznad 1000ccm jako loše prodaju još tamo od 2009., pa sve do danas. A realno niti se japanci (sva 4) baš i ne trude zapapriti europskoj konkurenciji. ZZR, GTR, FJR, pa i Hayabusa, čak i aktualna... pa to su motori maltene iz perioda prije krize. Ti neki sitni redizajni nisu bili gotovo nikakav skok naprijed. Daleko od toga da su to dobri motori, ali kupci novih vozila žele novu tehnologiju, a danas i gomilu elektronike, a japanci to ne nude. Najbizarnije od svega je to da je SuperTenere i do dana današnjeg ostala najveći i najkonkretniji japanski maxi enduro motor (uz Hondu VFR1200 Crosstourer, koja se isto više ne proizvodi). Toliko o tome koliko japance zanima ta klasa. Afrika se zadnjim redizajnom malo približila (1100), ali to je motor sa kotačima 21/18 i to nije ta klasa. Strom je njena klasa. Putni maxi enduro je 19-17 i naglasak je više na komforu, manje na off road vožnji.

Šteta...

Evo neki linkovi iz tog vremena...
Slažem se sa tobom.
GSA je osto sinonim ove klase, a da budemo pravo i izmislio je, i svaki novi ADV velike zapremine će se uspoređivat s njime.
Prodaja mu leti u nebo sa svakim upgreateom i izgleda da su ostali osuđeni pokupiti mrvice. Koliko ja mogu vidit tu su se najbolje uspjeli nametnuti KTM Advenure 1290 i Triumph Tiger. Japanci i Talijani su puhnuli u frulicu. Multistrada će se prodavati zbog Dukatista, koji su kao BMW i Harley vjerni kupci.
Hondin Crossturer je bio experiment sa 4 cilindra u ovoj klasi, koji se prvi ugasio. Kawasaki i Suzuki sa Versyem i Stromom su ostali daleko u svemu. Aprilijin CapoNord isto je prošo neslavno, Guzziev Stelvio je ostao samo za ljubitelje egzotike, iako ga nikad nisam uživo vidio ili vozio, ali nekako mi je cool.
I što je još ostalo. A da, Honda je izbacila novu Afriku, koja mi je nekako između srednje i velike klase, 21/18, mislim da će imat dobru prodaju, ali isto tako i da ne pripada ovoj klasi.
E da, ostao je i novi Harlijev izum PanAmerica. Prvi testovi su pozitvni, a rezultati prodaje su šokirajući. Ameri navodno kupuju ko ludi.
Yamaha digla ruke od S10 i sve karte uložila u T7, gdje momentalno razvaljuje. T7 je izgleda pun pogodak.
 
Last edited:
isitina je ali tek kada dođe na 200 000
ili ti kada malo ostarim rano mi je za taj motor još

a po pitanju grijanja reči ću grije ali ne nešto što mi smeta da bi spominjao

moja je tek na 92 000 tako da ce BMW K1200LT još pričekati
200000, pa ti češ to natuč za 2-3 godine.
Gdje na BMW sine Brute. Pa uvjek si bio na Japancu.
Ja ako ikad budem više išta kupovo, ostaje samo Goldwing.
 
Slažem se sa tobom.
GSA je osto sinonim ove klase, a da budemo pravo i izmislio je, i svaki novi ADV velike zapremine će se uspoređivat s njime.
Prodaja mu leti u nebo iz modela u model i izgleda da su ostali osuđeni pokupiti mrvice. Koliko ja mogu vidit tu su se najbolje uspjeli nametnuti KTM Advenure 1290 i Triumph Tiger. Japanci i Talijani su puhnuli u frulicu. Multistrada će se prodavati zbog Dukatista, koji su ko BMW i Harley sekta.
Hondin Crossturer je bio experiment sa 4 cilindra u ovoj klasi, koji se prvi ugasio. Kawasaki i Suzuki sa
200000, pa ti češ to natuč za 2-3 godine.
Gdje na BMW sine Brute. Pa uvjek si bio na Japancu.
Ja ako ikad budem više išta kupovo, ostaje samo Goldwing.
Pa di ces sa 23 ltr rezervar na 21 ltr….
24 teski jad
#samo30
 
Imao sam 4 godine super tenerku., 2013. godinu. Motor jednostavno ulljeva povjerenje i imaš dojam da s njom možeš (bez kvarova) na kraj svijeta. Vrlo udoban, ovjes ugodno podešen, čak bih rekao bolje za vožnju u dvoje nego solo. Uz aftermarket screeen (MRA vario) jako dobra zaštita od vjetra i solidno stabilan na pravcu. Iako su joj to često zamijerali u usporednim testovima, meni nije nešto posebno nedostajalo snage, a recimo oduševljavalo me što ima krivulju razvijanja snage poput dizelskog automobila- vuče iz podruma, već od kakvih 2000 rpm i sve što vrijedi događa se u rasponu od 2.000 - 4.500 okretaja. Voziš recimo po autoputu 140 na kakvih 4.500 okretaja ako se dobro sjećam. Ja nisam nikada osjetio da previše grije noge, ali to je valjda zato što sam u pravilu vozio u full opremi, uključujući i goretex hlače. Potrošnja goriva kao na nekom motoru od 600 kubika. Ulja niti decilitar nikada nadolio između servisa.

Ono što je meni bio minus je prilična težina koja se osjeti na kraćim zavojima. Tu me nakon prethodnog v-stroma 650 dosta izmučila. Jednostavno si trebao angažirano voziti da bi vožnja po zavojima bila fluidna. Druga stvar koja mi nije bila legla je zvuk motora u vožnji. Imao sam gore akrapoviča, i čak i s njim je zvuk bio nekako dosadnjikav, prazan. Nogare za suvozača, po ocjeni moje zakonite, malo previše podignuti za super ugodan položaj, ali ništa strašno.
Kada je konstruirana, benchmark joj je očito bio GS uljara, međutim kada je izašla već je gledala većini tadašnjih motora u leđa po opremi, handlingu, snazi,... A da ne kažemo nakon 3 - 4 godine na tržiištu u kojem periodu su ostali proizvođači napravili korak od dvije milje, a yamaha je mijenjala grafike i (polu)digitalizirala kokpit. OK, tu je bio i polukativni ovjes, ali nedovoljno da prati nemilosrdnu tržišnu utakmicu. Kupcima motocilkala je očito pouzdanost i kvaliteta pala u drugi plan, jer da nije, onda sigurno GS ne bi bio najprodavaniji motor u klasi (a i šire). Favorizirali su tehnološki razvoj, handling i emocije koje motor pruža, a tu ST jednostavno nije imala što za ponuditi.

Motor for life, ali malo je više danas ostalo kupaca koji s tom idejom kupuju motor. Bojim se da u yamahi nemaju volje i rješenje za loviti korak u kategoriji velikih putnih endura i da ST neće još dugo (a možda ni nikada) dobiti adekvatnog nasljednika. Ako se ipak varam i u dogledno vrijeme ponovno izbace nešto takvo, imat će zasigurno moju pažnju i interes.
 
Dobro napisano, uz napomenu da SuperTenere nema i nije nikad imala poluaktivan ovjes. ZE model opremljen je elektronski podesivim ovjesom, što je ništa više nego podešavanje ovjesa putem digitalnih instrumenata ("satova"), gdje vozač izabire neke od predloženih postavki.

Drugim riječima umjesto alata i brojanja "klikova" ovjes se podešava preko tipki na satovima, a ostatak odradi sam motocikl. Unutrašnje komponente takvog ovjesa klasično su koncipirane, i iako se možda neke postavke mogu birati i u vožnji, ovdje ne govorimo o ovjesu koji se sam (automatski) prilagođava povratnim informacijama sa ceste.

Poluaktivan ili elektronski kontroliran ovjes u realnom vremenu, na temelju povratnih informacija, prilagođava rad ovjesa trenutnoj situaciji na cesti. Kod takvog ovjesa, isti se u trenutnom vremenu prilagođava ovisno dali motocikl ubrzava, koči, te ovisno o neravninama na cesti, s time da obično govorimo o podešavanju kompresije i povrata, dok je predopterečenje obično unaprijed podešeno zavisno o težini vozača, suvozača, prtljage, itd.

U načelu nema razlike u (performansama) ovjesa između Z i ZE modela, razlika je što kod ZE modela postavke ovjesa birate ajmo reći "gospodski" preko satova, sjedeći na motoru, dok kod Z modela treba "zasukati rukave".

Malo teorije... :mrgreen:

Sa ostalim se mogu složiti. Zvuk zaista nije ništa posebno, jer kubikaža je tu, moglo se malo poraditi na zvuku. Performanse su sasvim dovoljne čak i za neku žustriju vožnju, međutim u današnjim okvirima je to (pre)slabo. Pouzdanost, provjerena mehanika i trajnost aduti su ovog motocikla, ali i sam si napisao da se danas očito traži nešto drugo, a to su performanse, atraktivan dizajn i konstantni noviteti...

U vrijeme kada je izašla bila je čini mi se i nekoliko konjskih snaga jača od GS-a (106 ks vs 110 ks), dok danas SuperTenere sa 112 ks (nakon redizajna) zaostaje i to prilično za tom klasom (GS 1250 ima 136 ks, KTM 1290 da ne pričamo).

Japanci su općenito teški sa novitetima i novim tehnologijama, a što je kubikaža veća, tim više. Ne samo Yamaha. Igraju na provjereno, a kupci danas žele novitete.
 
Ja bih dometnuo da ne osporavam kvalitetu i trajnost Super Tenere, ali aduti GSA i KTM Super Adventure nisu samo performanse već i izdržljivost, kvaliteta, a kod BMW-a i dobra servisna podrška. I meni je ST bila u izboru, ali performansama, a pogotovo ciklistikom je bila daleko od GSA. U svakom slučaju dobar motorkotač.
 
Dobro napisano, uz napomenu da SuperTenere nema i nije nikad imala poluaktivan ovjes. ZE model opremljen je elektronski podesivim ovjesom, što je ništa više nego podešavanje ovjesa putem digitalnih instrumenata ("satova"), gdje vozač izabire neke od predloženih postavki.
Potpuno si u pravu. Moja greška. ST nikada nije dogurala do poluaktivnog, nego samo do elektronski podesivog ovjesa. Eh sad, hoće li, to ćemo tek vidjeti. Koštalo ju je očito i što su se u Hamamatsu-u odlučili držati tradicionalnog koncepta putnog endura kojem nisu strani ni izlasci s asfalta, dok je konkurencija krenula u smjeru crossovera ili barem potpuno asfaltu prilagođenih putnih motora.
 
Potpuno si u pravu. Moja greška. ST nikada nije dogurala do poluaktivnog, nego samo do elektronski podesivog ovjesa. Eh sad, hoće li, to ćemo tek vidjeti. Koštalo ju je očito i što su se u Hamamatsu-u odlučili držati tradicionalnog koncepta putnog endura kojem nisu strani ni izlasci s asfalta, dok je konkurencija krenula u smjeru crossovera ili barem potpuno asfaltu prilagođenih putnih motora.

Koliko sam ja shvatio, nasljednik nije u planu. A proizvodnja je bila gotova još lani, ove godine se samo rasprodaje lager. Nešto vidim da ih je ostalo po salonima u Italiji, Njemačkoj, bar sudeći po oglasima, kod nas mislim da ih više nema...
 
Ja bih dometnuo da ne osporavam kvalitetu i trajnost Super Tenere, ali aduti GSA i KTM Super Adventure nisu samo performanse već i izdržljivost, kvaliteta, a kod BMW-a i dobra servisna podrška. I meni je ST bila u izboru, ali performansama, a pogotovo ciklistikom je bila daleko od GSA. U svakom slučaju dobar motorkotač.

Da, dobro komentar je više usmjeren da je SuperTenere maltene motor od prije "20 godina", odnosno više mehanička nego elektronska naprava, realno ne treba neki alat za popraviti ju. Ak stane usred pustinje, riješit češ nekako. Ovi generacijski noviji, pa i Yamahe neke, su ipak dosta složeniji motori, sa puno više elektronike...
 
I moj susjed je bil sa S10 u Maroku i to dulja tura od 2 tjedna..
Sječam se da je tada komentiral da je S10 to odradila bez greške (osim kaj je 2x krpil zadnju gumu), dok je jedan ajmo reč..poznati Slovenski motoavanturist imal podosta poteškoča sa gotovo novim sponzorskim bmw gs.
S10 je jedan ajmo reč solid..kvalitetan i čvrst..motor za manja zahtjevne vlasnike.
Ima sve kaj čovjek treba za neko udobno,kvalitetno putovanje a fali mu brdo novodobnih pizdarija..koje je fino imat al nisu nužne.
Meni se dopada kod s10 kaj je stvarno ona zadnja čvrsta kvalitetna građa prije nek se je počelo štedjet i tanjit materijale na svim područjima od boje do željeza.
Recimo za usporedbu.
Prijatelj je imal novu africu twin 2018 dct..
I skupa smo odvozili puno km...
Na africi su se u 2g vlasništva počele pokazivat neki tragovi korištenja kojih na s10 u 10g i duplo km nije bilo..
Naprimjer puno oksidiranih vijaka... laganih sitnih napuknuča farbe na okviru motora ( doduše na skrivenim mjestima al uz detaljni pregled našlo se par mjesta) ,nešto izblijedjelih djelova, nekoliko oksidiranih žbica ... a da ironija bude veča vlasnik africe još veča picajzla od mene.
Uvjek oprana... čak špricana sa nekim posebnim uljem za konzerviranje ili kajti ja znam...
Uglavnom i sam taj vlasnik..kolega koji uvjek ima po 3 motora uz to uvjek 2 nova..do max 2g starosti i živi za motor ..i vozil je brdo motora..upravo on me je upozoril na odličnu kvalitetu i robustnost kod S10..kvalitetu koju možda uzimamo mi vlasnici ,zdravo za gotovo.. jer smo razmaženi sa istom😆
 
Sretan Božić svima
 

Attachments

  • 20201212_175549.jpg
    20201212_175549.jpg
    1.3 MB · Views: 0
o kakvim performansama pricas tomo kod GSA, cak ni 1250 je samo 0,1 sec brzi od super tenere od 0-100.
ja sam vozio k25 2009, brate to nikako da navrti onih njegovih 5000 okretaja, a propeo se i trese se, rekao bih sad ce izvrtit asfalt. treba mu 5 sekundi do 100.