SuperTenere je izašla u krivo vrijeme. Najavljena krajem 2009., za sezonu 2010. Kriza je bila, (novi) motori su se slabo prodavali, a takvi - te kubikaže pogotovo. Dijelom je i to utjecalo na prodaju, mada se na nekim tržištima, poput Italije, jako dobro držala, obzirom na okolnosti. Kod nas nije zaživila, ali malo koji motor iz toga perioda se dobro prodavao u nas (čak i jeftiniji FZ8, Z800...). Jednostavno prilike su bile takve. Sječam se čak da je naš uvoznik organizirao pokazni motor koji je išao po svim salonima u HR, tako je i u Puli bila, imam negdje i slike. Reakcije su bile pozitivne, bio sam nazočan uživo, sjedio sam na njoj. Ali jednostavno kupaca je izostalo. Nije ona bila toliko skupa koliko je u to vrijeme većini to bila nedostižna lova za motor. Opće je poznato da svaki novi model se najbolje prodaje u prve 2-3 sezone.
Realno, kad je izašla bila je među modernijim motorima svoje klase. Razvijena od nule, velika gabaritima, veća nego na što su japanci obično navikli. Ako se ne varam, GS (ulje-zrak) je tada imao 106 ks, SuperTenere 110 ks, tekučinom hlađena. Neču ulaziti u vozne osobine ali tada je to bio vrh te klase (Yamaha i BMW). Sjećam se usporednog testa iz Moto Pulsa tih godina. GS je u međuvremenu otišao daleko, i po pitanju snage ali i moderne tehnologije, el. pomagala, opreme, jednostavno razlika u tehnologiji nije za usporediti, vidi se generacijski jaz. U dodatnoj opremi da ne pričamo. Nije Yamaha loš motor, jednostavno je generacijski starija. Redizajn 2014. donio je tempomat, modernije satove, LED žmigavce, +2ks, ali to su sitnice. Raid Edition je donio i moderne kufere i karbonske oklope na bokovima, ali i dalje su to samo detalji.
Činjenica je da se japanski motor iznad 1000ccm jako loše prodaju još tamo od 2009., pa sve do danas. A realno niti se japanci (sva 4) baš i ne trude zapapriti europskoj konkurenciji. ZZR, GTR, FJR, pa i Hayabusa, čak i aktualna... pa to su motori maltene iz perioda prije krize. Ti neki sitni redizajni nisu bili gotovo nikakav skok naprijed. Daleko od toga da su to dobri motori, ali kupci novih vozila žele novu tehnologiju, a danas i gomilu elektronike, a japanci to ne nude. Najbizarnije od svega je to da je SuperTenere i do dana današnjeg ostala najveći i najkonkretniji japanski maxi enduro motor (uz Hondu VFR1200 Crosstourer, koja se isto više ne proizvodi). Toliko o tome koliko japance zanima ta klasa. Afrika se zadnjim redizajnom malo približila (1100), ali to je motor sa kotačima 21/18 i to nije ta klasa. Strom je njena klasa. Putni maxi enduro je 19-17 i naglasak je više na komforu, manje na off road vožnji.
Šteta...
Evo neki linkovi iz tog vremena...
Read MOTOPULS 130 by MOTOPULS on Issuu and browse thousands of other publications on our platform. Start here!
issuu.com
1/2/2014
issuu.com