Opet sam imao priliku za druzenje sa jednim novitetom, metrosexualno obojanim
People-om GTi 300, a emocije su jos uzburkane od nedavnog dvodnevnog djira sa
Downtownom 300..
Nema boljeg za pravu usporedbu.. a nisam zaboravio ni Beverly-a 300 (2011 model)
kojega sam provozao nesto prije ovog dvojca.. a People i Beverly se realno nadmecu
za prvo mjesto u klasi.. iako realno.. nije uopce toliko blizu i napeto.
Test vozilo kao i Downtown (review je u Downtown generalnoj temi pa vidite tamo..)
powered by KrkMoto, naravno, preuzeto u Bike&Moto centru SKOS u Osijeku na trosatno
druzenje.
Review pisem iz jednog daha pa ne zamjerite izostajanje uobicajene forme, pisem
kako su se dojmovi skupljali, jer mi je tako najlakse, a tako nekako ce vecina
i dozivjeti svako novo vozilo pa ne bi trebalo biti problema..
Mkay, vizualni pregled na stranu, slike ste svi vidjeli, svi znaju o cemu se prica,
ali ono sto slike ne pokazuju je koliko je skuter zapravo velik. Svi oni koji
ocekuju 'petite' formu novog Beverly-a ili XCity-a ostat ce pomalo iznenadjeni.
Skuter je usporediviji sa starim Bev-om 400/500 nego sa trenutnom 300tkom.
Montiranje za kokpit osim razlike u velicini otkriva jos jednu stvar;
skuter se solidno "zaljuljao" cim sam spustio svojih 90ak kg na sic sugerirajuci
da je ovjes podesen nesto mekse nego sam ocekivao.
Prvi djir od svega 2 kilometra proveo sam razmisljajuci o najblizoj benzinskoj
jer sam bio uvjeren da je prednja (ili obje) guma poluprazna jer je feeling na
upravljacu bio dosta tezak.
Dok sam se vratio do skutera nakon kratke pauze na ovo sam vec zaboravio, a
inicijalni feeling preteskog upravljaca zamjenio je osjecaj cvrstoce kompletnog
skutera i sigurnosti pri drzanju pravca.. a u medjuvremenu sam se i sjetio da
se vozim na 16" kotacima.. a to s njima hoce tako biti..
Naravno, posjet benzinskoj servirao je pljusku u facu jer su gume bile napumpane
kako treba
Pimplanje po kocnicama i ham-fisted baratanje gasom pozornost prebacuju na gume
koje ne vole stakleni gradski asfalt. Sa prednjom treba uvijek prakticirati oprez,
zadnja moze biti zabavna ako znate sto radite, ali maxxis gume na People-u ne
pozivaju na igru, drze solidno, ali realno nista iznad prosjeka.. i tu ide prvi
bod Beverly-u koji dolazi sa Michelin City Grip gumama koje su izvrsne. Nista
sto se ne moze lako popraviti.. Powerslide-ovi su izvedivi i lako se kontroliraju,
ako nekoga veseli tako nesto, ali kad guzica pobjegne na kocenju, voli zamahnuti
lijevo-desno 1-2 puta previse pa treba pripaziti.
Ono sto ce sve zanimati -
snaga - o, ima je.
Usporedba sa Downtownom? To je vise-manje to. Subjektivno, bez nekih brojeva i
potvrde/provjere, rekao bih da People bolje ubrzava od 60 do 100km/h. Gdje je
Downtown najbolje povlacio (iza 100) People ostaje linearan, ali zato grize
puno ranije. Idealno za grad, idealno za pretjecanje i generalno angaziraniju
voznju otvorenom cestom izmedju 80 i 120km/h gdje je masina u sweet spot-u.
Ako netko ne prati brojcanu stranu stvari.. People je 20ak kila laksi i deklariran
kao 2ks slabiji..
Usporedba sa Beverly-om?
Nema usporedbe.
Nema smisla.
Zuti karton za izostavljanje obrtomjera na People-u, ja ga volim vidjeti na svim
vozilima, makar da znam "gdje sam" na krivulji snage/momenta, iako ne mogu mjenjati
brzine. No opet, nema ga ni Beverly.
Kocnice sam vec spomenuo, jos cu se kratko vratiti na njih, jer je tu stvar
jednostavna. Kocnice rade izvrsno, pogotovo zadnja, no pretpostavljam da prednja
kaska zbog premalo koristenja, sto je izuzetno cest slucaj na testnim vozilima.
Svi se boje prednje pa se ona u prvih par tisuca kilometara ni ne razradi
(skuter je imao 3000km na urici). Ista stvar je bila i sa Downtownom i sa Bev-om.
Sto najbolje koci? Tesko je reci, znam samo da sva 3 koce bolje nego moj Kawasaki,
a to je dovoljno.
Kocnice su 5/5.
Ovjes/sic/komfor?
Tu ima malo neocekivanog..
Ocekivao sam cvrst i tvrd ovjes, jer je to uglavnom tako na skuterima vecih kotaca,
ali People ovdje definitivno odskace u drugom smjeru. Iza je stvar vrlo slicna
Downtownu, neka sredina izmedju tvrdoce i komfora, ali prednji kraj je neocekivano
mekan. Da odmah izbijem eventualne pomisli na probleme oko poniranja prednjeg kraja
i sl.. toga tu nema. Skuter je jednostavno udobniji nego sto bi ocekivali, i to je
sve. Beverly nakon People-a kao da ima zavarene šipke umjesto amortizera, razlika
u komforu je ogromna. Slicna je situacija i sa sjedalom.. relativno tvrd kao i na
Downtownu, ali dobro oblikovan i dovoljno velik, ne gura naprijed kao Beverly, i
ima znatno vise mjesta, gotovo sigurno dovoljno i za dvometrase, a ja sam se na
Beverly-u sa svojih 180cm osjecao prilicno skuceno i naguran na upravljac.
Prije nego netko pita za pojasnjenje, da, People ima meksi ovjes od Downtowna.
Slutim da je Downtown namjerno podesen tvrdje za vecu nosivost i putovanje pod
opterecenjem, a People mekse za gutanje rupa po gradu. Beverly je od ove ekipe
najtvrdji.
Handling/impresije iz duze voznje?
Test ruta je bila Osijek-Djakovo (autocesta) - Levanjska Varos - Rusevo i nazad
(bez autoceste). Oni koji su prosli zavoje kod Levanjske V. sve znaju, oni koji
nisu, trebaju.
Ima svega, od brzih otvorenih zavoja (120-130km/h), do serpentina
koje na Kawasakiju vozim u prvoj brzini na kvacilu, i uzbrdo i nizbrdo.
Prvo iznenadjenje na autocesti je zastita od vjetra. Prsa su kompletno zasticena
instrumentima/malim vjetrobranom koji mi zavrsava negdje centimentar ispod ravnine
brade/kacige. Sjedi se duboko u skuteru, totalno suprotno od Beverly-a. Dok na
Beverly-u piri svugdje iznad pupka, People stiti sve osim glave, a glava je na
cistom zraku bez turbulencija. Dobitna kombinacija i daleko ugodnija voznja nego
iza turbulentnog Downtownovog vjetrobrana. Sve do 120km/h sjedi se uspravno i
opusteno, tek iza te brzine treba malo cvrsce uhvatiti upravljac i/ili se nagnuti
u vjetar. Za usporedbu, kod Beverly-a slicno veselje pocinje na 90km/h.
Uz tracak vjetra iza, People hvata 155km/h po brzinomjeru i to sa potpuno uspravnim
polozajem za upravljacem. Respektabilna brojka i u skladu sa Downtownom. Hvatanje
zubima za vjetrobran dize brzinu na 160km/h. Rekao bih da svih 28ks radi, and
then some. Na povratku nije islo preko 147-148km/h, vjetar itekako utjece na
maksimalnu brzinu, kao na nakedima.
Zastita nogu od propuha je isto na visokom nivou, nijansu losija od Downtown-a
ipak, ali nemjerljivo bolje od Beverly-a na kojemu je po nogama pirilo kao da
prednjih oplata uopce nema. Jos jedan plus za People je ravna podnica koja
omogucuje da noge smjestite u puno polozaja, pa ih mozete i potpuno skupiti
tako da ne piri _ni malo_, dok kod Beverly-a toga nema zbog sredisnjeg grebena.
Polozaj je samo jedan.
I ne valja.
Hvatanje prvih zavoja i apliciranje gasa po on/off metodi izvlaci grin od uha
do uha jer je People pravi gust voziti po zavojima, i voziti ga brzo. Iako bi
rekao da je okvir nesto lakse unervoziti nego na Downtownu na vecim brzinama,
sto ima smisla zbog ravne podnice, radi se o brzinama i nagibima koji vecina
kupaca People-a nece nikad ni htjeti uhvatiti, ali ce sigurno lakse spavati
ako znaju da skuter to moze.
Gdje god je brzina prolaska zavoja bila iznad 60km/h, masina (variomat) je
bila u svom elementu i katapultiranja iz zavoja su stvarno impresivna za
skuter od "samo" 300ccm. Iako mi se Downtown cinio precizniji u nagibima, nije
bio ni priblizno ovoliko zabavan vec je pozivao na fluidnu voznju, dok
People izvlaci huligana iz vas.
Na razvijanje snage se moze lako utjecati sarafljenjem po variomatu pa
na ove opaske oko DT vs. People razvijanje snage ne treba gledati kao
na uklesano u kamen, jer se bez problema moze napraviti i potpuno obrnuta
situacija. No, serijski je tako kako sam napisao.
Povratak ravnim, dosadnim cestama i voznja 80-110km/h je bila uneventfull,
sigurna i opustajuca, cisto da se zna da i ova 300ccm G5 masina moze "lagano",
iako zvukom i vibracijama voli pokazati da se radi o najjacoj masini u klasi.
Prtljazni prostor? O ovome nema smisla, Downtown ima vise mjesta ispod sica
nego People zajedno sa gratis koferom, i to debelo, a kad se na Downtowna stavi kofer
mozete na kraj svijeta s njim. Razliciti skuteri za razlicite namjene, bar
je lako odabrati kome sto treba kad je izbor velik. Malo cu mrko pogledat u
smjeru kofera.. mogao bi biti i nesto kvalitetniji, debljih stijenki, sa boljim sistemom
zakljucavanja, ali kofer dolazi na poklon sa skuterom, otkljucava se kljucem
kojim palite skuter tako da se tu plusevi i minusi poniste, a definitivno ga je
bolje imati nego nemati jer inace kacigu nosite sa sobom. Osim toga, vizualno
se odlicno uklapa i za razliku od vecine aftermarket kofera zapravo podize
ukupan vizualni dojam.
Potrosnju sam samo ugrubo izmjerio izmedju 2 manja tocenja.
Tocne brojke nemam, ali je bilo ispod 4,5l/100km, unatoc tome sto je od 3 sata
voznje, 2 sata gas bio otvoren do kraja, ukljucujuci 40km autoceste sa prosjekom
oko 145km/h.
Suvozacica je za skuter imala samo hvalospjeve. Kad vam netko tko se vozi na
motoru samo kad nema izbora kaze da bi htjela takav skuter za sebe, to puno
govori
Udobnost zadnjeg sica je ocjenjena kao bolja nego na Downtownu,
a fuzici za noge na rasklapanje su uvijek pozeljnija varijanta od onih
integriranih u oplate. Bodovi za People!
Sad bi tu trebao ici nekakav
zakljucak.. ali mislim da je iz teksta gore sve
jasno. Kymco ima jos jednu dobitnu kombinaciju voznih osobina, odlicnih
performansi i niske potrosnje, Downtown koji se ponovno rodio da bi zadovoljio
one kojima je trebao skuter vecih kotaca za grad i prigradske djireve uz
rjedje vece izlete.
Ocekivao sam zestoku borbu sa Beverly-em 300 koji me unatoc nekim manama
ipak "osvojio", ali tko odabere Beverly-a nakon probne voznje People-a..
Piaggio ima gadan zadatak za sloziti novu 350icu..
Shvacam Bev-ov sharm i odlican dizajn, ali osim nesto ugladjenijeg i tiseg
motora i prijenosa (kao da je elektromotor u pitanju..), Beverly objektivno
nema ni jednu prednost.
Biljezim People GTi 300 medju skutere s kojima bih mogao zivjeti, iako je
to klasa koja me apsolutno ne zanima (vise sam za GT skutere) i uz sam bok
sa Peugeot Geopolisom 400 koji mi je bio favorit u ovoj klasi.. sve do sad.
ABS, postarski vjetrobran i kofer od 50 litara bi transformirali People u
pravog tourera, ako netko zeli napraviti nesto izmedju Downtowna i People-a
za relativno male novce.
Bitno da je izbor modela velik, svatko ce si naci skuter koji mu najbolje
odgovara, a sad kad je i People u igri, odabir ce biti jos laksi.